Не успели да покрият изискванията за достъп на плувния комплекс
Ромско семейство твърди, че е изгонено от басейн в Пловдив. 35-годишният Юсеин Ефенди, съпругата му Ана и 7-годишният им син не успели да покрият изискванията за достъп на плувния комплекс и останали на паркинга.
Екип на „Здравей, България” се срещна с Юсеин Ефенди, който разказа, че дори не е успял да си купи билет. На въпрос защо не ги пускат, охранителите не дали никакво обяснение.
„Това е голяма дискриминация, пуснал съм жалба. Много съм разочарован”, каза мъжът.
Юсеин работи в чужбина и се е върнал за един месец през лятото, за да види семейството си. Сега обаче се заканва, че повече няма да се върне у нас.
По-късно от плувния комплекс изпратиха до NOVA следния отговор на твърденията на Юсеин Ефенди:
"В качеството си на управляващи партньори на плувен комплекс „Нептун“в гр. Пловдив, декларираме, че ние и служителите ни не сме проявили неуважително и дискриминационно отношение към г-н Юсеин Ефенди и неговото семейство в придобилия обществен отзвук случай на 20 август 2017 г.
Съгласно изискванията на Районната здравна инспекция- гр. Пловдив, всички посетители на обществени басейни следва да използват собствени бански костюми, кърпа и чехли или джапанки. Политиката на комплекса е изцяло подчинена на тези изисквания и за 17 години работа изключения не са допускани спрямо никого, без значение социален статус, пол, възраст или етническа принадлежност. Г-н Юсеин Ефенди е помолен да покаже плажните си принадлежности, на което той е отговорил, че няма такива. Обяснено му е, че без тях няма да бъде допуснат в комплекса. Изнесеното в репортажа твърдение, че никой не му е обяснил защо не е допуснат, е изцяло невярно. Изискванията за достъп и ползване на плувен комплекс „Нептун“ са публично оповестени на информационна табела в близост до входа на басейна. От друга страна, както сам сочи интервюираният, в последствие си е закупил „бански, джапанки и кърпа за 60 лева” – обстоятелство, което сочи, че му е била добре известна причината да не бъде допуснат в комплекса.
При повторното му идване, вече снабден с плажни принадлежности, посетителят не е възпрепятстван по никакъв начин и г-н Юсеин Ефенди и неговото семейство са ползвали услугите на комплекса, както всеки друг наш клиент. Не ни е известно по каква причина, по- късно г-н Юсеин Ефенди е решил да занимава медиите и обществеността с неоснователните си оплаквания за проявена спрямо него дискриминация. Посетителят не е потърсил наши служители, не е предявил на място никакви претенции, но по- късно, от немски мобилен номер е имало обаждане от непознат мъж на телефоните за контакти на дружеството, като са отправени обиди и заплахи, как комплексът заради този случай щял да бъде затворен.
Стопанисваме комплекс „Нептун” от 17 години и към всички клиенти винаги сме се отнасяли еднакво, с необходимото уважение и добронамереност. От друга страна винаги сме изисквали стриктно спазване на хигиенните правила в комплекса. Тези правила не са израз на лична прищявка или лично отношение на ръководителите или персонала на комплекса, а въпрос на дължима от нас грижа за здравето на всички наши клиенти. Тази грижа ние дължим по силата на нормативни разпоредби, ето защо и занапред ще продължим да изискваме спазването на хигиенните правила от всички посетители, без разлика в пол, възраст, социален статус, гражданство или етническа принадлежност".
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.