Това съобщават от пресцентъра на ведомството

Изграждането на автомагистралите "Хемус" и "Струма" ще бъдат приоритет на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и през 2018 г. Това съобщават от пресцентъра му.

С "Хемус" е свързано бъдещето на Северна България, която изостава в развитието си от Южна България и заради липсата на модерни и бързи пътни връзки. Този дисбаланс трябва да бъде преодолян, за да се спре обезлюдяването на региона, се посочва в съобщението.

АМ „Струма” ще бъде завършена през 2023 г.

Общата дължина на магистралата е 420 км. Към момента са изградени участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна или общо 165 км. Очаква се догодина в строителство да са още 75 км - от Ябланица до п.в. Боаза, от Боаза до пътя Ловеч-Плевен, както и участъкът Белокопитово-Буховци. По настояване на МРРБ в националния бюджет за 2018 г. са заделени допълнително 85 млн. лв. за изграждането на тази ключова пътна артерия.

За ускореното развитие на Северна България е важна и магистралата Русе -Велико Търново. Подготовката на строителството й върви с бързи темпове. Предстои Министерството на околната среда и водите да излезе със становище по доклада за ОВОС на проекта и през 2018 г. да стартират процедурите за инженеринг и избор на изпълнител. Новата магистрала Русе-Велико Търново може да бъде завършена през 2021-2022 година.

Строят нови 50 км от АМ "Хемус" през 2019 г.

2018 г. ще бъде решаваща и за АМ "Струма". Очаква се Лот 3.3 от Кресна до Сандански да бъде готов с 6 месеца по-рано - още през ноември 2018 г. Амбицията на Агенция "Пътна инфраструктура" е да влезе в график и с най-трудния участък - през Кресненското дефиле. Най-късно до края на март догодина трябва да е готова цялостната тръжна документация за избор на изпълнители на проектирането, строителството и строителния надзор. Индикативният краен срок за стартиране на обществените поръчки е 30 април 2018 г. и ако няма обжалване, в края на август трябва да има избрани изпълнители.

Много важен за връзките между балканските страни и бързото придвижване на трафика е и проектът за модернизация на скоростния път от Калотина до София. Вече започна подготовката за участъка от ГКПП "Калотина" до Сливница, който е с дължина 31 км и индикативна стойност 258,6 млн. лв. Обществените поръчки за избор на изпълнители на двете отсечки - от Калотина до Драгоман и от Драгоман до Сливница се обжалват, но КЗК не е образувала производство по жалбите и скоро поръчките ще бъдат обявени повторно.

Николай Нанков: Необходим е трети мост, свързващ България с Румъния

Това е един от знаковите проекти, стартирани по времето на кабинета "Борисов 3". За периода от 5 май досега беше дадена "зелена" светлина на инвестиции за над 1,5 млрд. лв. Наред с участъците по "Струма" и "Хемус", по ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. се ремонтират 193 км второкласни и третокласни пътища, като беше извършена първа копка на обекти за 160 млн. лв. Сред тях са пътищата Пловдив-Асеновград, Бучин проход-Берковица, Враца-Леденика и други. Предстои да бъдат възложени още около 246 км, като общата стойност на инвестициите по ОПРР е 380 млн. лв.

Много важна за повишаване на безопасността на движение е реконструкцията на участъка Поморие - Ахелой с изграждане на второ платно, както и строителството на обхода на гр. Ахелой, с което трафикът ще бъде изведен извън града. Предстои през 2018 г. да започне изграждането и на обхода на Поморие.

През 2018 г. се очаква бум в санирането. Догодина ще бъдат санирани най-малко 1000 сгради със сключени в периода 2015 - 2016 г. договори с Българската банка за развитие.
Чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. МРРБ инвестира и 624 млн. лв. в образователна и спортна инфраструктура в 416 училища, детски градини и висши учебни заведения.

Всеки един от тези проекти ще донесе приходи, ще създаде работни места, ще генерира развитие и икономически растеж, смятат от министерството.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

  1. Получавайте най-важното от деня в пощата си

    Имейл адрес