Под ударите на новата наредба ще попаднат и лепенките по витрините на малките магазини

Забрана за реклама в центъра на София. Общината обмисля нови правила за билбордове, лед реклами и дори хладилници и витрини. Ще удари ли това бизнеса?

Телевизията остава най-предпочитана от рекламодателите

Ред в рекламния хаос на София, това искат от общината. Една от идеите е витрини като тази да изчезнат, а рекламата да се ограничи до 20 % от площта на обекта. Оказва се,  че новите правила могат да засегнат не само бизнеса, а и собствениците на жилищни сгради, които към момента също печелят от реклама.

„Този визуален шум говори за един неподреден хаотичен визуален пазар. Нашето желание е да въведем ред в тази комуникация”, каза главният архитект на столицата, Здравко Здравков.

Facebook проучва възможността за въвеждане на платена версия

Новата наредба предвижда по-малко билбордове, без брандирани фризери по тротоарите и ограничения при рекламите по фасадите. Малкият бизнес ще трябва да махне лепенките от витрините. Само 20% от площта на обекта ще може да се превърне в реклама.

„Хората като видят табелките за намаления, те тогава влизат”, каза търговецът Цветанка Маринова.

Рекламите по покривите ще трябва да се редуцират.

СЗО настоя за ограничаване на рекламата на тютюневи изделия

„Там където е сърцето на стара София забраняваме покривната реклама. Разбира се там, където тя е разрешена ще изчакаме да изтекат договорите, постепенно ще изчезне”, каза главният архитект. Рекламата вече слиза от покривите в центъра на града, макар и наредбата още да не е влязла в сила.

„Ние се издържаме от тази реклама.  Тя носеше 36 хиляди лева годишно сега няма да имаме тези пари”, разказа директорът на Националния студентски дом, Николай Иванов.

Етажните собствености също ще претърпят загуби. Парите от реклама върху фасадите на блоковете в общата каса, ще намалеят. От общината трябва да са готови с финалния текст на наредбата преди лятната ваканция на съветниците.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.