Засега на телефон 112 е получен само един автоматично подаден сигнал
Новата система за безопасност на пътя eCall вече е факт и у нас. Засега на телефон 112 е получен само един автоматично подаден сигнал след пътнотранспортно произшествие.
От април тази година всички нови автомобили в ЕС задължително са оборудвани със системата eCall. При катастрофа устройството само подава сигнал към тел 112.
„Той спасява човешки животи, защото може да няма в автомобила хора в съзнание, които да подадат сигнали, да няма кой да им помогне”, обясни инж. Малвина Биримирска, началник на районен център 112, град София.
Устройството подава сигнал с точни GPS координати, къде се е случило произшествието, както и подава пълната информация за автомобила. Дава информация и за посока на движение, защото ако това се случи на автомагистрала, посоката е от съществено значение.
„Това е една система, която вече проговори на 26 езика, включително и на български. За пътен инцидент се смята всичко, което е принудило да се отворят ербеците, да се прекъсне подаване на гориво и по този начин системата може да прецени, регистрирайки скоростта, колко сериозен е проблемът”, обясни Димитър Танков, мениджър на автомобилна компания.
Преди 2 месеца в централата на 112 пристига и първият автоматично подаден сигнал.
„Не беше в София. Ако не греша, беше на магистрала „Тракия”. Екипите отидоха и дори самият водач беше изненадан, че има в неговия автомобил такова устройство, защото той не знаеше”, обяснява Биримирска.
„Влизайки в автомобила, задължително трябва да свържем нашия телефон с Bluetooth към мултимедията, защото връзката става благодарение на функциите на телефона. GPS-ът също е включен и сме готови да потеглим”, обяснява Танков.
„При удара се отваря и гласов канал, който, ако има човек, който е в състояние да говори, може да се свърже с оператора на 112 и да даде допълнителна информация”, обясни Биримирска.
Около 20 000 сигнала постъпват на тел. 112 всяко денонощие.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.