Пътуването на територията на страната остава същото, каквото е било и през миналата година

В първия работен ден дневният ред на заседанието на правителството се промени. Основната тема станаха винетките. Минути след началото на заседанието премиерът Бойко Борисов събра представителите на Агенция „Пътна инфраструктура” и Столична община, а новината е, че няма да се въвежда винетка  за хората, които пътуват по Северната скоростна тангента. Проблемът се зароди, след последното заседание на кабинета за 2018 година, когато стана ясно, че скоростният път става част от магистрала. Точните думи на премиера Борисов са, че нищо няма да се променя тази година. Пътуването на територията на страната остава същото, каквото е било и през миналата година. Борисов, обаче размаха пръст срещу общините - ако искали безплатни пътища, трябвало сами да ги подържат.

Агенцията  "Пътна инфраструктура" и Столична община се договориха да създадат работна група, която да защити интересите и на двете страни. В състава на работната група ще бъдат включени представители и на АПИ, и на СО. Те имат срок до 25 януари да дадат решение как АПИ да не губи от своите приходи за поддръжка и изграждане на пътна инфраструктура, а Столичната община да защити интереса на гражданите и и те да се предвижват по Северната тангента.

СНИМКИ ВИЖТЕ ТУК 

„Нищо няма да променят – това съм разпоредил на регионалното министерство и АПИ от това, което е било миналата година, тъй като, както Южната дъга е в рамките на града, така и Северната тангента също е в рамките на града и тя е правена да им е по-удобно на хората. Така че съм разпоредил да си преправят плановете и съответно така, както са отчитали досега винетната система, така да продължи и през 2019 година. Ако е било лесно комунистите да са направили не само до Правец, а да са правили дъги, тангенти.   Сдружението на общините  не само да се събират за по няколко дни в Албена, а да направят така, че да си подържат пътищата. Държавата е вложила над 200 милиона в тези тангенти, подарява ги на общините - те да си ги подържат, защото сега кметовете, за съжаление повечето от ГЕРБ, им е много лесно да кажат – държавата. Като искат 12 платна в градовете – поддържайте ги”, заяви Борисов.

АПИ: Северната скоростна тангента не е планирана като градски булевард

Снимка: БГНЕС

По-рано тази сутрин в ефира на NOVA спорът между пътната агенция и Столична община се разгоря с нова сила. 

„Не може да се разглежда Северната скоростна тангента като фрагмент. През Северната скоростна тангента преминават на годишна база над 10 милиона автомобила. Направете сметка само един милион автомобили да нямат винетки, колко огромен ресурс е”, обясни инж. Дончо Атанасов от ръководството на пътната агенция.

„Има сериозна вероятност да се окажем единственият град с платен път по средата, така че преди да се тръгне към това решение, трябва да се правят анализи - икономически, транспортен, социален, екологичен, защото в крайна сметка всяко отклонение на трафика, което би насочило трафика към останалата част на града, има своето влияние и тези явлияния трябва да се вземат под внимание преди окончателното решение”, каза зам.-кметът на Столична община Дончо Барбалов.

„Искам да бъда ясен и точен. Северната скоростна тангента никога не е планирана като градски булевард. Тя е планирана да изнесе целия транзитен трафик извън София и той много успешно изпълнява тази роля”, обясни Дончо Атанасов. Три години след откриването на тангентата, пътят бързо се превърна в удобство и улеснение за столичани, оказва се обаче че не е планиран за това.

За тази година е планирано да започне строежът на отсечката от кв. "Младост" до магистрала "Тракия", което е продължение на Южната дъга на Околовръстния път на София. Готов е регулационния план за изграждането на трасето от бул."България" до магистрала "Струма".

Днес кабинетът отчете и рекордни приходи, които са предназначени приоритетно за здравеопазване и образование, а голямата новина – няма да се въвеждат винетки за Северната скоростна тангента.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни.  За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.