От Съюза на автосервизите искат всички в сектора да се регистрират

От Съюза на автосервизите у нас предупреждават за незаконни автосервизи и искат всички в сектора да се регистрират. Според бизнеса 70-80% от общо около 5700 сервиза у нас са в сивата икономика.

От Съюза на автосервизите искат браншът да е на "светло", защото у нас се карат най-вече стари коли - средно 15-20 годишни. 86 на сто от автомобилите по българските пътища са над 10-годишни. Стара кола, незаконен сервиз и некачествено гориво може да е фатално съчетание за всеки шофьор. От началото на годината заради лошо качество, от пазара са изтеглени почти 200 000 литра бензин и дизел, а бензиностанциите са глобени с около милион лева.

Всеки шофьор трябва да поддържа гумите на колата си и да следи електрониката, ако има такава. За всичко останало си има майстор. Николай имал доста комичен, почти трагичен случай със старата си кола. "Всичко смених и платих. До Варна не можах да стигна, защото двигателят превъртя. Обадих се на майстора, който каза, че вината е негова и ще покрие разходите. Дойде да ми прибере колата, качи я и направи катастрофа. Той се оказа без шофьорска книжка, сервиз никакъв - гаражен", каза шофьорът.

Има ли черен пазар при ремонтите и поддръжката на коли у нас?

От никакви, гаражни сервизи, страда целият сектор, обясняват от бранша. Затова искат регистрация - да се знае кой, къде и какво ремонтира. "В момента няма никакви изисквания. Aко желаете, можете да си отворите автосервиз и ако ви повярва някой, ще си докара колата при вас", каза още инж. Емил Германов от Съюза на автосервизите в България.

"В стремежа на ниската цена се спестяват много истини на клиента", заяви собственик на автосервиз Димитър Петков.

Много може да струва за шофьора и ако горивото не е качествено. "Това води до една бавна смърт на двигателите. Стига се до 10 000 за ремонт и не знам колко време трябва да кара по-евтино чове, за да избие тази сума", заяви Германов. Необходима е проверка, за да не умират двигателите. Най-честите нарушения при бензина и дизела са в биокомпонентите. "За дизела - пламна температура, а дестилационни характеристики за бензина - температура за кипене", добави Димка Иванова, главен директор "Контрол на качеството на течните горива".

Официално у нас има 3624 бензиностанции. От началото на годината са проверени 903 обекта. В 3 на сто от случаите е имало влошено качество на бензина или дизела. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.