Отговорът от професорa в Харвардския университет Димитър Съсълов

Тази седмица НАСА обяви, че нейният спътник TESS, който търси екзопланети, е открил нова планета с размерите на Земята, където може да има вода в течно състояние. Оказва се, че новооткритата планета е относително близо до нас – само на 100 светлинни години.

Още през 16 век Николай Коперник започва истинска революция, като доказва, че Земята не е в центъра на Космоса. Почти 500 години по-късно тази революция върви към своя завършек. Точно, както Земята не е центърът на Сътворението, така и животът тук може би не е уникален и единствен във Вселената.

НАСА откри планета, на която може да има условия за живот

Но ще пътуваме ли свободно и ние в Космоса и кога ще бъде основана първата човешка колония на друга планета? Отговорите от един истински търсач на извънземен живот. Това е астрономът Димитър Съсълов, международно признат учен и професор в Харвардския университет

„Откритието на самите планети, тяхното изследване, както и определянето на условията на повърхността, се дължи на не само нови телескопи, но и на нови технологии, подобни на тези, които всеки ден използваме чрез своите мобилни телефони”, посочи проф. Димитър Съселов - Директор на Центъра по произход на живота-Харвард.

Повече гледайте във видеото.