През юли предстои последното гласуване в пленарна зала
Комисията по транспорт на Eвропейския парламент отхвърли всички български предложения по спорния пакет „Mобилност”. През юли предстои последното гласуване в пленарна зала.
Комисия на ЕП отхвърли българските поправки в пакета „Мобилност“
Пакетът „Мобилност” е с още една крачка по-близо към окончателното приемане. Така водачи ще трябва да се връщат у нас на всеки 3 или 4 седмици, в зависимост от графика. Камионите пък на 8 седмици. Задължителната почивка на водачите също няма да може да се ползва в кабината на превозното средство.
Според проучване на KPMG това ще доведе до сериозно увеличение на трафика.Така 46% от камионите ще се връщат празни у нас. Tака ще има и повече вредни емисии. Също и по-засилен трафик на граничните пунктове.
Въпреки че българските искания бяха отхвърлени, българските евродепутати се надяват Европейската комисия сама да осмисли, че промените ще доведат до повече трафик.
„Аз самия чух за разочарование от страна на Европейската комисия, че не са имали желание и първоначално намерение с пакет „Мобилност” да има мерки като връщане на камионите, връщане на водачите, така че очаквам и оттам реакция, която да обезсмисли пакет „Мобилност” поне в тази му проблемна част”, заяви евродепутатът от ЕНП/ГЕРБ Андрей Новаков.
А ако гласуването през юли въведе окончателно новите права, ще се мисли за дело. Тази възможност беше анонисрана още миналия декември от транспортния министър Росен Желязков.
Внесоха поправки в пакета "Мобилност" в Транспортната комисия на ЕП
Допълнителен проблем за бранша е коронавирусът, който удари сериозно сектора.
„До момента коментирахме един пакет, който сам по себе си е рестриктивен, в комбинация с една толкова тежка ситуация. Спекулативно е да се каже какви ще са резултатите, но със сигурност няма да са позитивни”, смята Николай Рашев от „Съюзът на международните превозвачи”.
За да бъде приет пакет „мобилност” са необходими 353 гласа.
За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.