Основен акцент на кампанията е подкрепа на туристическия бранш в България във всички направления

Поради създалата се ситуация около COVID-19 българският туризъм е поставен пред изпитание. Хората по света се уплашиха и почти спряха да пътуват.

„Обединихме в единен наръчник за хотелите и ресторантьорите всички задължителни хигиенни изисквания, както и добрите практики, които трябва да се спазват. Като например как да се гарантира сигурността на клиентите в заведенията и хотелите. Беше ясно, че за да оцелее българският туризъм трябва да се насочи към привличане на българските туристи”, казва Добрина Марчева, ръководител на отдел „Контрол на качеството” в „МЕТРО”.  

В рамките на кампанията „Преоткрий България” (https://preotkriibulgaria.bg/) са лансирани над 300 продукти от малки и средни български производители. Организаторите отчитат, че при тях имат над 20% ръст в потреблението, а обръщането към родните производители е сред основните цели на инициативата.

Хотелиерите са радостни, че българите дадоха шанс на родните места за почивка.  Те споделят, че българинът като турист е много либерален – той малко или много успява да забрави за кризата, през която преминава света и да си почине.

„Преоткрий България” – платформата за рестарт на туристическия бизнес

Пандемията от COVID-19 е нещо пълно с неизвестни и хотелиерите признават, че е трябвало да се адаптират към новостите. Персоналът преминава вътрешния тренинги – това е неизбежно, заради променящите се условия в световен мащаб. Затрудненията обаче не демотивират работещите по курортите. Туристите също постепенно са се адаптирали към промените в хотелите и ресторантите.

Търсенето на малките производители от страна на хотелиери и ресторантьори също е от ключово значение за оцеляването на отраслите. „В България има качествена хранителна продукция и ние трябва да я търсим. Трябва да бъдем проактивни и да се обръщаме към малките производства, където е качеството”, казва хотелиерът Антон Тръпков.

Влизайки в хотел или ресторант клиентът трябва да се чувства в сигурен и да усеща, че персоналът ще се грижи за него. „Планът е задължителен. Клиентите вече имат други много по-високи очаквания по отношение на хигиената, начина на обслужване, храната, която консумират. А за да се покрият тези високи очаквания, бизнесът трябва да е готов с план”, допълва Добрина Марчева.

Днес сигурността е сред най-важните фактори за почивка.

Благодарение на кампанията „Преоткрий България” бяха осигурени необходимите инструменти в помощ на бизнеса и даващи спокойствие на всички почиващи.

NOVA е официален партньор на инициативата на МЕТРО „Преоткрий България” – платформата, подпомагаща туризма в България