Вижте какво показва новото проучване на „Тренд”

В ефира на „Здравей, България” политологът Димитър Ганев коментира резултатите от последното проучване на „Тренд”, изготвено по поръчка на „24 часа“. Изследването е проведено сред 1004 души и е направено в периода между 9 и 14 март. 

„Последно направихме проучване през февруари и всъщност това, което можем да изведем като сравнение между двете изследвания, е, че има по-скоро устойчива електорална картина. Отново се придържаме към формулата 5+2, тоест пет партии, които е много възможно да участват в следващото НС, и 2, които са на ръба”, каза Ганев.

Какъв ще е новият парламент според последните проучвания?

Според проучването коалицията ГЕРБ-СДС запазва лидерската си позиция с подкрепа от 28.8%. БСП е на втора позиция с около 5 процентни пункта по-надолу. С малка разлика помежду си „Има такъв народ“ и ДПС също се нареждат сред партиите в 45-ото Народно събрание. „Демократична България” са пети с 5.9 на сто от гласовете.

„Изправи се! Мутри вън!“ и ВМРО са на самата 4-процентна бариера, което също им дава шанс да заемат някое от креслата в следващия парламент. 

Коя партия с кой номер в бюлетината ще се яви на вота? (ВИДЕО)

„Оттук нататък, като че ли битката за първото място вече изглежда не чак толкова интересна. В рамките на кампанията трябва да има някакво събитие, което наистина да промени кардинално политическата картина, за да се случи разместване. По-интересна е битката за третото място между „Има такъв Народ” и ДПС.  Поради здравните обстоятелства и новите мерки може би ще имаме по-ниска избирателна активност от декларираната. Това може да промени картината на изборите. При по-малко гласували избирателната бариера ще падне”, поясни политологът.

По думите му е малко вероятно хора, които са решили, че няма да гласуват, да променят мнението си.

Данните са от проучване на „Тренд“ по поръчка на вестник „24 часа“, проведено сред 1004 души и направено в периода между 9 и 14 март. Изследването е проведено чрез метода "лице в лице".

Целия разговор гледайте във видеото.