От дружеството напомнят, че не изискват лични данни от дебитни и кредитни карти

„Български пощи“ ЕАД напомня, че се разпращат фалшиви електронни съобщения от името и/или с логото на дружеството. Понякога те са под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.

НАП предупреждава за фалшиви имейли от нейно име (СНИМКА)

В други съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка като понякога се посочва произволен номер и получателят трябва да заплати определена сума за нейната доставка, освобождаване от митница или коригиране на адрес, като е необходимо да предостави данни от банкова карта и др.

"С настъпването на коледните и новогодишните празници се увеличава обема на пратките и очакваме фишинг имейлите да се активират още повече", коментират от дружеството.

МВР АЛАРМИРА: Измами с обяви за дърва за огрев в интернет

„Български пощи“ обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта, както и такса за доставка. Дължими цени към „Български пощи“ и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.