Разговор с адв. Силвия Петкова

Разбра се, че отсечката, на която се случи трагедията с македонския автобус, не е част от АМ "Струма" и няма акт 16. По нея се движат превозни средства, а светлинната маркировка не е като по другите пътища - тя свети ту в червено, ту в бяло или изобщо не свети.

От АПИ обясняват това с факта, че светлоотразителните елементи са в края на експлоатационния си срок. Предстои подмяна на елементите и те ще светят в червено.

"Транспортните престъпления, за съжаление, са най-често срещаните. Ако пътната обстановка е усложнена, това не се приема като облекчаващо обстоятелство за водача, а точно обратното - утежняващо, защо Закона за движението по пътищата възлага на водача отговорността и задължението да се съобразява с пътната обстановка", това каза в "Твоят ден" по NOVA NEWS адв. Силвия Петкова, експерт по наказателно право. 

"По начало АПИ има задължение да поддържа републиканските пътища, отговорност носи държавата чрез Агенцията", разясни тя.

"Включване на даден участък или път към републиканската пътна мрежа става чрез Министерски съвет и министър на транспорта", добави юристът.

Адвокатът добави, че при инцидент от разследването става ясно към кого да се насочи отговорността, по принцип това е първо водачът.

Инж. Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики заяви, че проблемните елементи, котешки очи, имат кратък срок на годност и често трябва да се сменят.

Тя представи други, по-големи елементи, които са по ефективни и трайни. Според нея именно те трябва да се използват, като цената вероятно ще е същата.

 

Вижте повече по темата във видеото. 

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.