Министърът разговаря с браншовите организации и представители на превозвачите

Пълна ревизия на тол системата, и вдигане на таксите за тирове и автобуси. Предложението е  на регионалния министър Гроздан Караджов. Днес той се срещна с превозвачите, а браншът реагира с намек за протест. По време на срещата с част от превозвачите, регионалният министър заговори за справедливост. И изтъкна, че в момента шофьорите на леки коли плащат две трети от пътните такси, а водачите на тирове – много по-малко. По думите на Гроздан Караджов трябвало да е обратното, а обхватът на тол системата от около 3000 са стане 6050 километра. От бранша реагираха остро и настояха скокът на цените да е за сметка на транзитно преминаващите камиони и автобуси.  Дискусията в регионалното министерство започна със сравнения и предложения.

 „Този, който въздейства повече върху пътната инфраструктура, да заплаща повече. Това не е факт. Днес българските граждани с леки автомобили плащат два пъти повече ,отколкото тежкотоварните превози. Да плащаме на близки цени като съседните държави. Заплащаме 3-4-5- 6 пъти по ниски цени за ползване на пътната ни инфраструктура”, посочи Гроздан Караджов, министър на регионалното развитие и благоустройството.

След два часа размяна на реплики, бранша и властта решиха – дискусията да продължи в следващите седмици.

 „Трябва да се забрани транзитния трафик да минава по втори клас пътища и по този начин да избягва заплащането на тол системата”, заяви Димитър Димитров, изп. директор на Камарата на автомобилните превозвачи.

„Не съм предлагал никаква предварителна схема точно, защото бих искал да чуя и проблемите, с които те се срещат”, отговори министърът.

Автобусните превозвачи са категорични – по-високи такси не могат да понесат.

„Автобусният транспорт е услуга от общ икономически интерес, това е социална дейността, която няма как да бъде товарена допълнително, защото това ще рефлектира върху всеки един наш пътник. По-голямата част – 2/3 от бранша, не функционира , ако тази тенденция продължи много населени места ще продължат да остават без транспорт”, категорична е Магдалена Милтенова, председател на Конфедерация на автобусните превозвачи.

Ако се вдигнат таксите въпреки отпора на бранша, превозвачите са готови на протестни действия. „Ако това стане, не искам да звуча краен, но няма да го допуснем, защото ние искаме нормална, разумна, работеща тол система”, заяви Димитър Димитров.

Едно е ясно – промени за тежкотоварния трафик ще има. „Единият от вариантите е да се увеличи и е нормално да се увеличи обхвата на тол-а за тежкотоварните автомобили и другият е да се доближат единичните цени на тол километър , сравнен с околните страни”, заяви министър Караджов.

От брашна имат три седмици за конкретни предложения. А след това ще има нова дискусия.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК