Това обяви транспортният министър на брифинг

„БДЖ Холдинг”, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД и „БДЖ-Товарни превози” ЕООД се сливат в Национална компания „Български държавни железници”. На брифинг в ресорното ведомство транспортният министър Николай Събев представи Борда на директорите на новата компания.

„Днес е ново начало на Национална компания „Български държавни железници”. Променяме БДЖ така, че да ни превозва чисто, безопасно и приятно. Планираме до 2023 г. Националната компания да излезе в едно цветущо финансово здраве. И от началото на 2024 г. ние смятаме повече да не искаме пари от държавата за това, че изпълняваме договора за обществен превоз”, коментира Събев.

При представянето на новото ръководство бяха отправени и обвинения към предишното за това, че най-големите специалисти на практика са били уволнявани и така са се отправили към частния сектор.

След като целият директорски борд на „Холдинг БДЖ” беше освободен с мотива „вземане на лоши управленски решения”, начело на новата Национална компания „Български държавни железници” застава бившият депутат професор Йордан Мирчев. С амбицията за сериозна промяна в железниците. 

“Ще разработим една пътна карта за поетапно реализиране на новата структура НК БДЖ ЕАД и съответно ние ще готвим 5-годишни програми за устойчиво развитие и модернизация на железници”, заяви проф. Мирев. 

Вече 18 години Надежда е част от семейството на железниците. Ръководи движението на влаковете на централната гара в София. И не крие, че нужда от реформа в сектора има.

“Какво беше в първата година и какво е сега? За мен е почти еднакво, не забелязвам голяма промяна. Определено е по-осъвременено , имаме хубави униформи. Много са нещата, които трябва да се променят. Надявам се с времето това да се случи”, споделя Надежда 

Хората, които редовно ползват БДЖ са категорични - промени трябва да има. На първо място – да се повиши нивото на хигиената, а на второ място – да се сложи край на закъснението при влаковете. 

“Може би трябва да се обменят, да се претапицират, да се изперат седалките”, споделя Силвия Кръстарова. 

“Има постоянно закъснения, например, вместо да стигне 1.30 , то винаги 30-40 минути има закъснение”, допълва Ненка Огнянова.

На този етап вдигане на цените на билетите за влак не се обсъжда. 

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК