Снимка: iStock
Според партията текстовете на два от членовете дават законово право на ръководството на КФН да злоупотребява с дадената му власт за лично обогатяване
„Възраждане“ предлага чл. 7 и чл. 28 от Закона за Комисията за финансов надзор да се върнат в първоначалното си състояние, преди направените в закона промени от 2017 г., съобщиха от пресцентъра на партията, цитирани от БГНЕС.
През 2017 г. управляващото тогава мнозинство е дало на Комисията за финансов надзор (КФН) да определя сама какви такси да събира от поднадзорните лица, да разходва получените средства също както намери за добре.
Василев: Това е най-разхитителният бюджет, изсипваме пари със самосвали
Тази порочна регламентация създава сериозен конфликт на интереси и дава възможност и стимул на ръководството на КФН да прилага закона в свой личен финансов интерес.
Ако до 2017 година, например, възнаграждението на Председателя на КФН е било до 90 на сто от това на Председателя на Народното събрание, с промените от 2017 година то вече е на база „не по-ниско от средното възнаграждение на членовете на управителните органи на небанковите финансови организации, но ненадвишаващо възнаграждението на управителя и подуправителите на БНБ“. По този начин Председателят на КФН, независимо че е държавен служител, на практика текущо получава по-голямо трудово възнаграждение от Председателя на Народното събрание и Президента на Република България взети заедно!
Текстовете на тези членове дават законово право на ръководството на КФН да злоупотребява с дадената му власт за лично обогатяване.
ББР ще подкрепя хотелиери и ресторантьори с нисколихвени кредити
Разпоредбите от 2017 г. са довели до двойно увеличение на бюджета на КФН, без от това да са настъпили положителни последици в развитието на небанковия финансов сектор. Напротив, сериозно са увеличени таксите, които плащат застрахователните и пенсионноосигурителните дружества, като това увеличение се прехвърля директно към техните клиенти и в резултат се реализира повишаване на застрахователните премии и такси за клиентите и намаляване на средствата по партидите на осигурените в пенсионно-осигурителните дружества.
Текстовете на чл.7 и чл.28, приети през 2017г., ощетяват сериозно клиентите на небанковите финансови институции, създават сериозни предпоставки за злоупотреби с власт и трябва незабавно да бъдат премахнати, пише още в съобщението.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.
Редактор: