Как протича спасителната операция на борда

Спасените международни шофьори от горящия ферибот в Гърция постепенно се възстановяват от преживения стрес. Те се надяват да бъдат намерени живи и техните колеги, които все още са в неизвестност.

„Забранено е да се спи в камиона, задължително е да сме в каюти”, обясни Георги Присадов, един от оцелелите след пожара на борда на "Олимпия" в Йонийско море. Той е бил в каютата си, когато станал инцидентът. По думите му спасителните лодки са били претоварени. Георги разказва, че всички са били длъжни да нощуват в каюта на кораба, а не в камионите си.

„По закон е така – шофьорът трябва да има каюта, защото има туристи, които не си взимат каюта, за да е по-евтин билетът. При нас няма такъв вариант – шофьорите имат каюта задължително“.

Спасителната акция на ферибота в Йонийско море продължава

Николай Христозов е човекът, който е организирал акцията за прибиране на нашите сънародници. Той разказа, че спасените пасажери прекарали над 4 часа на границата с Гърция. Христозов призова за бързо придвижване на документите на международните шофьори.

„Това означава, че техните семейства, които разчитат изцяло на тях, ще стоят, без да имат финансови възможности през тези месеци, докато те не работят“ , обясни Христозов.

„Най-големите щети са двамата човека, които липсват. Оценката на материалните загуби възлиза на около 15-20 млн. лева”, каза Илиян Филипов, собственик на транспортната фирма, чиито шофьори бяха спасени. 33 от камионите на фирмата са били на борда на горящия ферибот.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.