Репортерите на NOVA Мартин Георгиев и Анна-Мария Конова предават от ключовите места

Специалният пратеник на NOVA в Украйна Мартин Георгиев каза, че на мобилните си телефони са получили притеснителни съобщения, които алармирали да не се използва водата за питейни нужди – не и без да е поне преварена. Опашките по бензиностанциите стават все по-дълги, купува се горива само чрез купони. Стоките в магазините намаляват драстично, разказа още той. Местната валута - украинските гривни, търпят голямо обезценяване.

А в град Николаев южната част е отделена от централната с мост, който през нощта се вдига. Градът е пуст, хората се крият в бомбоубежища.

Екипът ни се среща с 31-годишният Коля, който е собственик на нощен клуб. Него той е превърнал в бомбоубежище за жени и деца. Друго свое заведение мъжът изпозлва за склад за хранителни продукти и провизии.

“Продължаваме да използваме това място за работа. Тук са медикаментите и водата. На война, като на война. Гледаме да помогнем на всички – нашите войници, медицинските учреждения, децата”, казва Коля.

Руските сили унищожиха военни летища в Украйна, войските на ДНР превзеха Волноваха

Общо 80 хиляди мирни жители са били евакуирани от зоните на боеве през последните два дни. Това е оценката на правителството на Украйна. За днес също са предвидени хуманитарни коридори от редица украински градове, но опитът показва, че примирието често се нарушава.

Бежанският поток към западните граници не намалява. По данни на ООН повече от 2 милиона и 300 хиляди души са напуснали страната от началото на офанзивата. Основната част от тях влизат в Полша. За това, че ситуацията на границата между Украйна и Полша в момента е спокойна, свидетелства репортерът ни на терен.

Руската армия приближава Киев

Малко преди 10 часа сутринта. С най-ценното, събрано в куфар и днес десетки украински майки и децата им пристигат на полско-украинската граница. Тамила пътува от Днепропетровската област в Източна Украйна.

„Вчера в 10:30 се качихме на влака и сега пристигаме. Довчера преди да тръгнем беше тихо, но тази нощ е имало три взрива. Взех децата и кучето. Имаше много хора, които чакат на границата”, разказва Тамила.

Татяна и тригодишният ѝ син Александър току-що пристигат от Лвов.

„В Лвов е спокойно, но се притесняваме и се страхувам за детето ми. Той е на 3 години. Имам брат тук. Ще останем при него. Навсякъде добрволците ни посрещат с храна, СИМ карти ни дават. Носят ни куфарите. Добри хора са. Помагат ни”, споделя бежанката.

Облечен като мускетар, Лилиан пристига преди дни от френския град Бордо.

Обстрел на висше училище с експериментален ядрен реактор в Харков

„Видях по френската телевизия какво се случва. Това предизвика силни емоции в мен и решихме да дойдем. Не сме тук заради политиката, а емоцията ни доведа. Костюмът е за децата. Искам всяко дете, което идва в Европа, да се усмихне. Вчера може би минаха 1000 деца. Ужасно е”, разказва за преживяванията си Лилиан.

Доброволците на място помагат и с безплатна топла храна. На всяко удобно място те оставят връхни дрехи и одеяла за бежанците, които пристигат тук. Повечето от тях тръгват с автобуси към най-близкия град.

ВСИЧКО ЗА ВОЙНАТА В УКРАЙНА ЧЕТЕТЕ ТУК

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitter и Telegram - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.