Тези похвати си имат и специални термини - скимпфлация и шринкфлация

Рекордно поскъпване на живота принуждава редица бизнеси във Великобритания да се насочват към трикове за намаляване на количеството или качеството на редица стоки и услуги, за да не вдигат прекомерно цените им. Тези похвати си имат и специални термини - скимпфлация  и шринкфлация.

В какво се изразява това?

Поръчвате например диван, но ви го носят не след седмица, а след месец.

Купувате самолетен билет, но ви отлагат полета на няколко пъти, защото няма достатъчно персонал.

Или пък традиционната опаковка от 10 пакетче с носни кърпички за един паунт вече се състои от 6 пакетчета, а цената е 85 р.

Един от най-големите производители на шоколади официално обяви, че ще запази цената, но ще намали грамажа.

Според икономисти, ако големите производители могат да си позволят да обявят такива решения, то малките производители вероятно ще направят компромиси с качеството.

Повече гледайте във видеото

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.