Освен на кадри, в полицията има недостиг и на полицейски палки, бронежилетки и конуси, заяви бившият директор на КАТ-София

Твърденията на водача са, че е имало автомобил, който го е заслепил насреща, но това ще се доказва от записите камерите в района. Може да се направи експертиза и да се погледне движението. Това е много опасно кръстовище с пешеходна пътека - може да се направи пасарелка. Така комисар Тенчо Тенев, бивш директор на КАТ-София, коментира катастрофата на "Сливница".

Адвокатът на задържания за катастрофата на "Сливница": Много примитивно би било да го заклеймяваме като виновник

Той изтъкна две възможни причини за инцидента - недостатъчен шофьорски опит и твърде висока скорост. "Най-вероятно в последния момент е видял, че минават пешеходци, не е имал спирачен път. Отваря му се еърбега, не вижда нищо и се удря в такси и бетонен стълб. Друг подобен рисков участък е на изхода на София на "Цариградско шосе" - там има пешеходна пътека на главния път. Това е място, където има риск от съприкосновение между пешеходци и автомобили. Решение отново е пасарелка. В Бурса например има такива на всяко кръстовище", посочи той. И допълни, че регулацията чрез камери е друг начин за превенция на пътни инциденти.

Според него на някои светофари с интензивно движение трябва да работят и нощно време, а пешеходната пътека да се освети допълнително. Трябва да има 20 патрула в цяла София нощно време - по 2 за всеки 10 района. Причината за малкия брой патрулиращи полицаи е недостиг на служители. 10% увеличение на състава би довел до 60 патрула повече, а автомобилите могат да се доставят бързо. Има недостиг и на полицейски палки, бронежилетки и конуси", разкри Тенев.

Целия разговор гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.