Първият ден от август за стотици шофьори започна с дълго чакане на „Тракия”

Километрични задръствания на автомагистрала „Тракия” в посока Бургас. Зрители на NOVA сигнализират за огромни тапи, които се получават в района на Карнобат. На този фон, желаещи да стигнат до морето с влак не липсват, но и закъсненията с железницата също не са изключение.

Първият ден от август за стотици шофьори започна с дълго чакане на „Тракия”. Шофьорите недоумяват защо в разгара на лятото трябва да се прави ремонт по едно от най-оживените трасета.

Какви са причините за всекидневните километрични задръствания на АМ "Тракия"

Пътят до Бургас за Атанас Терзиев спира в района на Карнобат. „Пътувам в посока Бургас по „Тракия”. Внезапно пред нас колите забиват спирачки”, каза той.

Попаднал в капана на километричната опашка, решил, че най-вероятно причината е катастрофа. 15 километра по-късно вижда друго. „Минахме 15 км, докато най-накрая не видяхме причината. В най-големия трафик, към морето, се извършва ремонт”, посочи Терзиев.

Въпреки че краят на опашките сега не се вижда, от Пътната агенция уверяват, че няма да е все така. „Дейностите са с продължителност до 2 август. Екипите работят при удължен работен ден - от 5:30 до 22 ч.”, обясни Даниел Иваничков от АПИ.  

Алтернатива за тези, които искат да избегнат задръстването, все пак има. „Тапата на 337 км може да бъде избегната, като се използва участъкът Карнобат-Айтос. Двата възела са близки”, уточни Иваничков.

Скоростта на влаковете ще намалява временно заради жегите

По-дълъг ще бъде и пътят за онези, които се качат на влаковете, които минават през Пловдив. Причината – ремонт.

„Има допълнително разписание, с което влаковете по направлението София – Бургас – София и София – Варна – София, през гара Пловдив, ще се движат по обиколен маршрут през Димитровград. Пътуването ще се удължи с по-малко от час”, каза директорът „Управление и движение на влаковете” – Пловдив Георги Вардев. Плановият ремонт трябва да приключи на 25-и септември.

За много от пътниците не толкова удълженото време, колкото условията в железниците, са по-притеснителни. „От първа класа в днешно време очаквах малко повече. Но за тези пари – очевидно толкова”, сподели Янко Кузманов.

„Да не говорим, че е лято и е горещо. Трябва да се отварят врати и прозорци”, добави пътуващата с влак Наталия.

Докато пътниците търсят прохлада, отваряйки прозорци, и бързите влакове може да станат по-бавни. Мярка, към която машинистите прибягват, ако температурата на релсите надхвърли 50 градуса.