„Зона 30” означава не просто поставяне на знак с ограничение, а още инфраструктурни мерки, посочи експертът

Властта обмисля ограничение на скоростта в градовете до 30 км/ч. Идеята се коментира поради зачестилите тежки инциденти на пътя. По този повод Светослав Васев, експерт в Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата", заяви: „Идеята за такива зони е за кварталните карета - там, където се движат и автомобили, и пешеходци, и велосипедисти. Инфраструктурата да бъде такава, че да не позволява водачите да нарушават правилата за движение. „Зона 30” означава не просто поставяне на знак с ограничение, а още инфраструктурни мерки като изнесени тротоари, повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища”.

Повече от половината българи смятат, че шофьорите трябва да са с 0 промила алкохол

„Промяната в пътищата ще се приоритизира посредством анализи. Тези пътни артерии, които извеждат транспортните потоци, трябва да останат с по-високи максимално допустими скорости. Такива са "Цариградско шосе", "Ботевградско шосе", Околовръстното и скоростните тангенти”, заяви Васев.

Относно натоварените софийски булеварди, на които има движение от всякакъв тип – пешеходци, велосипедисти, автомобили, обслужващ транспорт, експертът коментира, че след като бъде извършен анализ на интезивността на движение, т.е. колко автомобила преминават на час, на ден, през нощта, през уикенда и какви са потоците от пешеходци, тогава ще се вземе обосновано решение.

АРЕНА НА КАТАСТРОФИ: Кола се вряза в автомобил и ограда в София

„Държавната агенция по безопасност на пътищата смята, че би трябвало във всички градове максималната допустима скорост да бъде 30 км/ч. Хората се притесняват, че по този начин ще се увеличат задръстванията, но искам да отбележа, че за отвеждащите артерии това решение няма да се прилага”, посочи Светослав Васев.