Той определи като добро и професионално, предложението на главния секретар на МВР за по-нисък праг за наказателна отговорност при шофиране с алкохол
Шофьор с 4,2 промила е рекордьорът, залавян от полицията, докато Тенчо Тенев е шеф на столичния КАТ. Това обясни Тенев в предаването „Събуди се”.
Той определи като добро и професионално, предложението на главния секретар на МВР за по-нисък праг за наказателна отговорност при шофиране с алкохол.
„В някои страни от ЕС за младите водачи е до 0,2 промила, след 0,2 промила е наказуемо. Това са 1-2 бири. А за шофьорите с по-дълъг стаж са 0,5 промила и след това да бъдат санкционирани по наказателния кодекс, което е добро решение. С тези строги мерки ще се реши въпросът с пияните водачи”, смята Тенев.
Взетите вече мерки на пътя дават резултат, смята Тенев.
„Статистиката е очебийна. Вижда се, че намаляват водачите, които управляват след употреба на алкохол и наркотични вещества”, каза той.
Относно шестте нови апарата за изследване на наличието на наркотици в кръвта, които МВР планува да закупи, според Тенев те ще допринесат за по-бързото излизане на резултатите, но не са достатъчни.
Какви са причините за катастрофите и как да ги намалим
„Шест апарата не са достатъчни, може би ще се наложи взимането на още, за да се сложат в почти всички регионални дирекции в страната”, каза Тенев.
„Парламентът взе правилното решение, не само при нас са такива драстични мерки. Като знаете, че при наличието на алкохол, ще ви бъде отнето свидетелството за правоуправление, а и автомобила, си е доста сериозна санкция. В правилната посока вървим”, каза Тенев.
„За съжаление, за тази година, до момента, в цялата страна имаме доста сериозен ръст на тежките пътно-транспортни произшествия с убития. Над 15 загинали повече от миналата година, над 600 на ранени повече. Въпросът е министърът да реши да промени малко ситуацията в ръководните кадри на МВР, особено в Пътната полиция, за да могат нещата да си дойдат на мястото, и хора, които наистина са професионалисти, да могат да променят тази тежка пътно-транспортна обстановка с действията си”, каза Тенев.
Той допълни, че КАТ не са данъчна служба, за да успее да събере глобите. Според него това може да става при ГТП, когато шофьорът отиде да си плаща данъците или да бъде обслужен в общината. Тенев каза, че става въпрос за 20-30 милиона лева, които не са събрани от глоби.
Повече гледайте във видеото.
Редактор: Ина Григорова