Това се посочва в доклад на ботаниците от Кралската ботаническа градина в Кю

Над 75 процента от некартотекираните растения в света, тези, които тепърва ще бъдат открити, вече са застрашени от изчезване. Почти половината от всички известни видове цъфтящи растения също са под заплаха. Това е заключението на годишния доклад „Състоянието на растенията и гъбите в света 2023”, изготвен от ботаниците от Кралската ботаническа градина в Кю.

Учените изследват връзката между риска от изчезване и годината, в която растението е описано. Така те достигат до извода, че 77 процента от видовете, картотекирани през 2020 г., вече са били застрашени в сравнение с тези, описани преди век.

ФЕНОМЕН: Започна размножаването на коралите край Окинава (ВИДЕО)

Учените от Кю призовават всички новоописани видове да бъдат третирани като застрашени, освен ако не се докаже противното. Първият доклад за състоянието на растенията в света през 2016 г. предупреждава, че едно на всеки пет вида растения на планетата е изложено на риск от изчезване заради земеделската дейност и дърводобива, които разрушават много естествени местообитания. На година се откриват близо 2000 нови растителни вида въпреки унищожаването на  здрави екосистеми от човешката дейност.

„Истории от света”: Коралови рифове пред изчезване

В доклада се казва, че запазването на растенията в техните естествени местообитания трябва да бъде световен приоритет. В Кралската ботаническа градина в Кю има близо 70 000 от 350 000 растения, известни на науката. Там над 300 учени събират, изучават и защитават световните растения, гъби и семена, борейки се срещу загубата на биоразнообразие.

Източник: Ройтерс