Вижте как работи новата технология

Повечето влакове в селските райони на Европа са шумни и мръсни. Доскоро това не беше по-различно и в италианския регион Тоскана. Но от няколко месеца там пътуват новите влакове Blues, които се движат на батерии и са много по-екологични. Така, оказва се, Европа може да стане пионер на новата технология.

„Това е иновативен проект - първият трибриден влак в света, който може да се движи по електрифицирани участъци като електрически влак, но върви и като дизелов или на батерии”, обясни Марко Саки, ръководител на отдела за високоскоростни влакове.

Новите машини се произвеждат в завода на Hitachi в Пистоя, Северна Италия. Те са разработени с помощта на централата на компанията в Япония. Вече са доставени почти 40 влака. На всеки вагон са монтирани по две батерии. Така се изразходва 50% по-малко гориво, отколкото при конвенционалните дизелови влакове.

България и Сърбия преговарят за изграждане на скоростна жп линия

Батериите могат да се зареждат, докато машината се движи. За целта се използва дори енергията от спирането - подобно на електромобил. А в участъците от релсовия път, които са електрифицирани, захранването се осигурява от електропроводни линии. Дизеловите двигатели все още са необходими, но се очаква скоро влаковете да могат да се движат без никакво гориво.

Не само Hitachi в Тоскана, но и Siemens в Германия и Alsthom във Франция работят на пълни обороти по новата технология. Не след дълго тези или подобни влакове ще могат да се видят в цяла Европа.

Още по темата гледайте във видеото. То е част от от поредицата „Европа в 15 минути“ на „Дойче веле“, която се излъчва всяка неделя от 16.00 ч. и във вторник от 12.30 ч. по NOVA NEWS. Не пропускайте материалите на „Дойче веле“ и в ефира на „Събуди се“ по NOVA всеки уикенд.