Всяка голяма компания, която е и голям работодател, знае, че хората в нея са едно от най-важните условия за успех

Всяка голяма компания, която е и голям работодател, знае, че хората в нея са едно от най-важните условия за успех. Да откриеш мотивирани и отдадени служители понякога е сложен и предизвикателен процес повечето добри компании сами управляват процеса по развитие на своите служители.

Стажантските програми са чудесен начин за привличане на млади хора, показали интерес точно към определена компания. Те са готови да се включват активно в различни работни инициативи за придобиване на знания и умения, а при възможност впоследствие и да започнат работа в избраната компания. Един от телекомите у нас – Vivacom, има дългогодишна и изключително успешна история със своята стажантска програма, осигурила постоянно работно място на над 500 човека.

Снимка: Vivacom

Стартирала преди 20 години, в нея са кандидатствали повече от 30 000 човека, а 1600 от тях са преминали през програмата. Впечатляващ е и процентът на хората, оставащи на постоянна работа във Vivacom, след участие в стажантската програма – над 40%. Повече от 80 са служителите, които са започнали като стажанти в компанията, а днес заемат мениджърски и старши експертни позиции. 20% от всички, останали на работа след стажа си, са поели и ролята на ментори на новите стажанти.

Тази година телекомът отбеляза своето юбилейно издание на Лятната стажантска програма и получи почти 1000 кандидатури, с близо 200 повече от предходната година. 51 от кандидатите бяха одобрени и постъпиха като стажанти в компанията, а 25 от тях продължиха работата си в компанията на постоянен договор на пълен или половин работен ден. Стажът се провежда в рамките на 3 месеца, в които участниците трупат практически опит и ценни умения за работа от своите ментори – топ експерти в сферата.

Снимка: Vivacom

Още в първите дни стажантите преминават през въвеждащи обучения, в които научават повече за историята и културата на компанията, както и се запознават с основни правила за общуване в корпоративна среда - Въведение в историята и културата на компанията“, „Обучение по GDPR“ и „Обучение по Бизнес етикет и комуникация“. В периода на стажа обученията се надграждат със специализирани теми, насочени към специфично за дейността знание.

За първи път в юбилейното издание стажантите преминават и през напълно нова инициатива в програмата – 360-градусова ротация. Това дава възможност да стажуват в различните ключови отдели, за да опознаят компанията в по-широк аспект, а не само в рамките на отдела, към който са кандидатствали. Допълнителна мотивация им дава и личната среща с главния изпълнителен директор на Vivacom - Николай Андреев, която е сред новите инициативи на програмата от тази година.

Снимка: Vivacom

Според Малина Чавдарова, която също е стартирала като участник в стажантската програма на Vivacom, а сега оглавява HR отдела в телекома, тази програма дава неограничени възможности на младите хора да придобият практически опит в реална работна среда и да обогатят своите знания. Те имат шанса да се учат лично от опита на вдъхновяващи ментори и успоредно с това да изграждат мрежа от контакти в телеком сектора. Най-важното обаче е, че участват в реални проекти, които имат пряко отношение върху ежедневната дейност на Vivacom – а това им гарантира възможност да се изградят като специалисти буквално от старта на работата си в телекома.

Малина Чавдарова признава, че упоритостта, желанието да учи и умението да се адаптира към промените са ѝ помогнали много по пътя към поемане на позицията на директор „Човешки ресурси“.

“Както моят ръководител, от когото поех поста и научих толкова много, аз също насърчавам културата на отворените врати и на двупосочната обратна връзка“, споделя тя и допълва, че интересът към стажантската програма е ясно потвърждение, че за младите хора Vivacom е отличен старт и страхотна възможност за работа и професионално развитие.

Според стажантите пък, един от най-ценните уроци, които са усвоили в телекома е, че с достатъчно упоритост и практика всяко умение може да бъде усъвършенствано. По думите на участниците, които вече са преминали през програмата, следващите кандидати трябва да демонстрират смелост и постоянство, да бъдат любознателни, да не се страхуват да питат и да не спират да надграждат себе си и уменията си.

Снимка: Vivacom

Според един от менторите в програмата - Пламен Йонков, стажантите, постъпили за постоянно на работа във Vivacom, се отличават със своето любопитство, комуникативност и желание, с което подхождат към задачите и различните ситуации. Неговият съвет към младите хора е да не се страхуват да кандидатстват и да взимат с пълни шепи от знанията, които компанията предлага.

През 2023-та година Vivacom зае 1-во място в категория „Любим работодател“ за 2023 г. при раздаването на престижните награди за най-добър работодател на България – Career Show Awards 2023. Повече за Vivacom като работодател и място, където можете да растете кариерно, ще имате възможност да научите при нас в следващите седмици.