Ще бъдат въведени и инструменти за ограничаване на спекулата, увери заместник-министърът на финансите

Информационната кампания за влизане на страната ни в еврозоната вече започна. Целта ѝ е да даде практичните отговори и да развенчае митовете. Тя е базирана на комуникационна стратегия,  съгласувана с ЕК. Много скоро ще бъдат показани нейните лого и слоган. Това каза в ефира на предаването „Твоят ден” по NOVA NEWS заместник-министърът на финансите Ивайло Яйджиев.

Еврото „навършва” 25 години

„1 януари 2025 година е датата за въвеждане на еврото. В средата на годината се очаква решение на Европейската комисия и на ЕЦБ. Конвергентният доклад ще излезе през юни, а решение се очаква през юли”, добави той.

Яйджиев уточни, че акцентите в комуникационната кампания са базирани на опита на други държави. „Еврото трябва да е естествена еволюция на това, което правим, с най-малко затруднение за бизнеса и за хората в процеса на смяна. Има осем държави, които са минали през него и ние сме взели най-добрите практики. Една от тях е двойното обозначаване на цените в магазините. Опитът показва, че това е ефективна мярка и искаме тя да работи възможно най-дълго. Ще внимаваме разписването на цените да бъде максимално прозрачно. Да бъдат сложени на едно място, с еднакъв шрифт и всичко да се вижда. Не само по щандовете на магазините, но и на касовите бележки. Има необходимост и от законови гаранции и контрол”, добави Яйджиев.

По думите му цялата идея е закон за еврото да даде не само правна база, но и механизъм за превалутиране. В разпоредбите ще бъдат заложени и инструменти за ограничаване на спекулата.

Целия разговор гледайте във видеото.