Целта е да се избегне злоупотреба

Българската Асоциация на PR агенциите прие принципи за използването на изкуствен интелект. Целта е да се избегне злоупотреба, да не се нарушава работната етика и да се гарантира мястото на човешкия фактор в работния процес.

„Идеята дойде след много бързото разрастване на изкуствения интелект в комуникациите и осъзнаването на отговорността, която нашата професия има , отговорността пред компаниите, бизнеса и обществото и когато има една такава осъзната отговорност, знаем какво можем да направим, е важно да си изработим едни такива собствени  правила”, коментира Александър Христов, председател на Българската Асоциация на PR агенциите.

Изкуствен интелект, дезинформация и безопасност: Предизвикателствата пред изборите в държавите

Правилата ще гарантират интереса и баланса на интересите на всички страни.

„Мисля, че хората винаги ще бъдат няколко крачки по напред, защото имат харизма и чувство за хумор, имат и талант. Иначе един от етичните принципи, който сме приели, е свързан именно с необходимостта от човешка намеса. Използваш или неизползваш изкуствен интелект трябва да има задължително човешка намеса след това, за да се прецени, какъв ефект би могло да има”, допълни Александър Христов.

Принципите са приети във Варшава през октомври 2023г. Те ще бъдат представени официално в България на 26 януари.