Снимка: Lidl
Амбициозните планове на Лидл България за 2024 г. бяха обявени от компанията преди дни
Най-малко осем нови магазина и близо 200 работни места планира през тази година в България най-голямата верига за хранителни стоки в Европа – Lidl. Амбициозните планове на Лидл България за 2024 г. бяха обявени от компанията преди дни.
Нови магазини отварят врати в столицата и други големи градове като Русе и Бургас, но и в по-малки населени места. През 2024 г. веригата планира да стъпи и в няколко нови града, сред които Лом, Каварна, Карнобат и др. В момента търговската мрежа на Lidl включва 54 града в страната и 125 обекта, като в тях работят над 4000 човека, показва актуалната статистика. Скоро обаче тя ще се промени, тъй като новите магазини водят след себе си и около 200 нови работни места. Освен тях от веригата планират да осигурят сезонна заетост през лятото и за още 90 човека в магазините си по Черноморието.
„Разширявайки търговската си мрежа разширяваме и достъпа на потребителите до качествени стоки на изгодни цени. С подсилването на екипа ни през летните месеци ще осигурим по-спокойно и приятно пазаруване в магазините ни в морските градове, където в активния туристически сезон натоварването е по-голямо“, посочват от смарт дискаунтъра.
Снимка: iStock
Умните решения, които спестяват средства, време и усилия
Акцент в инвестициите през тази година освен откриването на новите магазини ще бъде и обновяването на вече съществуващите. Неслучайно заложените средства за модернизиране и енергийна ефективност на обектите са няколко пъти повече спрямо миналата година. Целта е клиентът да пазарува с удоволствие в модерна и комфортна среда, още по-лесно и удобно. Освен с приятен и уютен интериор, обновените локации ще разполагат и с по-съвременно, енергийно ефективно и щадящо природата оборудване. Компанията продължава и проекта си за внедряване на каси на самообслужване. Съвременното решение се оказва предпочитано от много хора не само защото може да спести време в натоварените пикови часове, а и защото позволява сам да касираш продуктите си, с темпото, което предпочиташ.
“Грижим се пазаруването във всички наши магазини, не само в новите, да бъде винаги лесно и приятно, а асортиментът от продукти да е представен по най-добрия начин, така че клиентът бързо и лесно да намира това, което търси. Така пазаруването при нас пести не само средства заради оптималното съотношение качество-цена, но и време, , а клиентите ни имат възможността да пазаруват умно и да се възползват от предимствата на т.нар. smart shopping“, заяви Бисер Инчовски, управител „Централизирани дейности“ на Лидл България.
Веригата подхожда умно и в грижата за природата, като продължава да инвестира и във фотоволтаици. До момента има 31 инсталирани фотоволтаични системи върху свои магазини, както и върху двата логистични центъра в с. Равно поле и с. Кабиле.
Снимка: iStock
Ефектът Lidl, който променя в регионите
Освен за клиентите, новините за разширяване на търговската мрежа на Lidl са положителен знак и за развитието на регионите. Поглед върху инвестициите показва, че към момента във всеки свой нов обект компанията влага средно по 14 млн. лв.. Отвъд тях обаче има много повече - стъпвайки в един град, компанията допринася за облагородяване на средата около обектите си, за заетостта в района, за осигуряването на поръчки и за местни подизпълнители и производители, а също допринася и за местните данъци такси.
Един от най-големите плюсове от разрастването на търговската верига е именно разкриването на нови работни места и по-високите нива на заплащане, които Lidl осигурява за своите служители, особено в сравнение със средните за сектора на търговията в конкретната община, а и в страната като цяло. Това особено много влияе на картината в по-малките населени места, където безработицата е с по-високи нива, а заплащането – обикновено е под средното за страната.
Какъв е ефектът върху регионите от дейността на Lidl става ясно и от миналогодишния доклад на Института за пазарна икономика (ИПИ), който разглежда влиянието на компанията върху местните икономики в 6-те най-големи общини в страната. Според анализа за 2022 г. приносът на Lidl към икономиките на София, Пловдив, Стара Загора, Русе, Варна и Бургас достига 705 млн. лв.
Снимка: iStock
Този ефект е резултат от директните плащания, които компанията прави за инвестиции, разходите за персонал, за текущата издръжка на мрежата от търговски обекти, разходи за различни услуги, както и основно – за стоки за продажба от български производители. Данните за 2022 г. показват, че близо 140 компании от 6-те големи области са осъществили продажби на свои стоки за над 370 млн. лв. както в обектите на веригата в страната, така и в европейската мрежа на Lidl.
Веригата допринася значително за местните бюджети на общините, в които присъства и като данъкоплатец. Постъпленията към националния и местните бюджети в 6-те най-големи общини за 2022 г. са в размер на близо 2.7 млн. лв.