В Китай - най-големия пазар в света, те намаляват с 12%

Глобалните продажби на напълно електрически и плъгин хибридни превозни средства нарастват с 3% през февруари спрямо същия период на миналата година, главно под въздействието на честванията на китайската Нова година, съобщава „Ройтерс”, цитирайки консултантската фирма Rho Motion.

Компанията казва, че глобалните продажби са достигнали 800 хил. превозни средства през месеца. Тези в Европа са нараснали с 12% спрямо февруари миналата година и са се повишили с 31% в САЩ и Канада. В Китай - най-големия пазар за електромобили в света, обаче те намаляват с 12 на сто.

Гигафабрики за коли: Европа ще развива ударно производство на електромобили

„Причината за по-слабия растеж е, че Китай все още е доминиращият пазар за електрически автомобили”, коментира Чарлз Лестър, мениджър данни в Rho Motion.

Търсенето на електрически автомобили се „охлади” през последните месеци, след като се повишаваше драматично в продължение на няколко години. Rho Motion очаква глобалните продажби да нараснат с между 25 и 30% тази година.

В края на 2023-та консултантската фирма заяви, че в световен мащаб изцяло електрическите модели представляват 70% от продажбите на екоавтомобили, а останалите 30 на сто са за плъгин хибридите.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase