Повишаване на нагласите се отчита както в градовете, така и в селата

През април 2024 г. общият показател на потребителското доверие в България нараства с 1,5 пункта в сравнение с януари до -14% спрямо -15,5% в началото на годината, достигайки ново най-високо ниво от най-малко десет години насам, нараствайки сериозно допълнително далеч над дългосрочната си осреднена стойност.

Повишаване на потребителските нагласи се отчита както в градовете, така и в селата. 

Таван на надценката на хляба: Търговци поискаха от президента да наложи вето на закона

Общата оценка през април на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месец също отчита известно подобрение, в резултат на което балансовият показател нараства с 6,6 пункта до -40,8 пункта от -47,4 пункта, но все още се задържа малко под неговата дългосрочна осреднена стойност.

Очакванията на живеещите в селата са тази тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца, докато очакванията са по-песимистични сред жителите на градовете, отчита проучването на НСИ.

По отношение на финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца и на прогнозите им за следващите продължава да се наблюдава известен позитивизъм.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase