Страната е богата на праисторически останки

Вкаменелости на три мастодонта от ледниковия период са открили учени в перуанските Анди, което поставя въпроса как тези зверове са се появили в района. Останките са намерени при разкопки, започнали през 2019 г. край град Чамбара, на около 300 км източно от столицата Лима. Смята се, че животните са на възраст между 11 000 и 12 000 години.

Един от екземплярите е почти цял и може да е най-добре запазеният мастодонт в цяло Перу, казва палеонтологът Иван Меса."Ако черепът бъде открит - и всичко показва, че бивните са там - това ще има научно значение в национален и световен мащаб", отбелязва той.

Откриха фосил на древен крокодил, живял преди появата на динозаврите (ВИДЕО)

Мастодонтите са били подобни на изчезналите мамути, но са имали по-плоски глави и по-прави бивни. Учените се надяват да открият още вкаменелости в района, които биха могли да хвърлят светлина върху това как и кога са се появили мастодонтите.

"Става дума за площ, която е по-малка от един хектар", каза Меса. "До момента сме открили три екземпляра, като е възможно да има и още, и то от други видове животни".

Откриха кост на 202 млн. години, принадлежала на гигантско морско влечуго (ВИДЕО)

Експертите смятат, че мастодонтите вероятно са мигрирали от Северна Америка към Южна Америка в търсене на храна и вода, тъй като климатичните условия са се променили. "С течение на времето планинската верига на Андите се е издигнала и морската вода се е отдръпнала", казва изследователят Оскар Диас. "Този район е пресъхнал и е оставил лагуни в долината на река Мантаро", допълва той. Според Диас те може да са осигурили източник на вода.

Перу е богат на праисторически останки. През април екип от палеонтолози намери фосилизиран череп на речен делфин, най-големият открит досега. Смята се, че той е плувал в перуанска част на Амазонка преди около 16 милиона години.

Новините от друг ъгъл - последвай ни в TikTok и открий лицата зад събитията, които формират света ни!

Източник: Теодора Славянова, БТА