Гроздан Караджов проведе среща „на колела” във влак от София за Бургас

От средата на юни тръгват експресни влакове всеки ден от София до Бургас и Варна. Те ще са с по няколко спирки, за да се постигне бързо придвижване до морето през летния сезон. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след проведено работно съвещание на жп колела между София и Бургас. Към композицията беше включен и един от новозакупените от Германия вагон-ресторанти. Според изчисленията времето до Бургас може да се подобри с 20 минути, а цената на билета ще бъде 63 лева в двете посоки.

„С БДЖ и Националната копания „Железопътна инфраструктура” вече можем да догоним автотранспорта като време. Като комфорт можем дори да го надминем. Надявам се от 15 юни новите влакове да станат желани и харесвани от гражданите”, каза министър Караджов.

Той посочи, че по време на пътуването с влака са имали три главни теми и цели.

Първата - да се види дали „Пътнически превози” имат готовност да предоставят услуга на високо ниво след възстановяването на експресната железопътна структура. Караджов посочи, че всеки ден ще има един влак за Варна и един за Бургас. В тях ще има и бистро за храна и напитки. Вагоните предлагат достатъчно комфорт, каза още той. И допълни, че ще се търси вариант за ускоряване на пътуването, като това ще се случи с ремонти по инфраструктурата.

Второ - да се обмисли как ще се свърже Северна с Южна България. Караджов заяви, че са установени три места, на които може да се започне работа за изграждане на жп тунел, който да направи връзката между двете части на страната.

• Едното е близо до София и ще свърже София с Мездра, като ще има около 15 км тунел.

• Второто е от Христо Даново до Троян, където все още няма проекти, но може да бъдат изготвени такива.

• Третата точка е по протежението на Хаинбоаз, където може да бъдат изградени два или три тунела за връзка на Велико Търново с Южна България.

► Трети главен въпрос, обсъден на срещата „на колела”, са ремонтите и бавното придвижване на влаковете. Той посочи, че на този етап може да се каже, че почти всички отсечки, с изключение на една, ще бъдат завършени в програмния срок от 2029 година.

Безопасността

„Инсталираме камери на гарите и върху локомотивите и мотрисите. Мисля, че вече са инсталирани 72, толкова имаше. В момента се провеждат обществени поръчки за нови”, уточни министърът.

Катастрофите с тирове

Караджов посочи, че катастрофите, станали с тирове, се дължат на превишена скорост, която е регистрирана на тахографите. Той подчерта обаче, че пътищата са лоши, но водачите трябва да бъдат внимателни. „Основното - че не се спазват времената за почивки. Има такива данни”, заяви министърът на транспорта.