Той иска да допринесе за развитието на градската среда, без да превръща това в бизнес
Ако мислите, че лятото е време градът да заспи – грешите. Защото по улиците на София се ражда нов вид артист. Той не рисува графити, а променя всяка обява по стълбовете в малко произведение на изкуството. Галислав е момчето, което реши да ребрандира града ни – просто защото вярва, че красотата е заразна. Юлиян Стоянов с история за млад човек, който доказва, че дори само един от нас може да направи града по-добър.
Обръщали ли сте внимание на тези реклами по стълбовете и блоковете? Ремонт на покриви, почистване на тавани и мазета, продавам гараж … Те са навсякъде, но никой не им обръща внимание. Почти никой.
Галислав е графичен дизайнер и тиктокър. Неговата единствена цел е да раздвижа обявите из София. Той смята, че тези обяви заслужават нещо повече от бял лист и черен шрифт. Прави всичко без поръчка, без хонорар.
Идеята му дошла преди няколко седмици след пътешествие до Барселона.
"Направи ми силно впечатление как всички визуални материали, постери, малки обяви, стикери и други някак съществуват в един унисон. Исках да донеса "щипка" от него в България и да помогна за формирането на градския пейзаж. Затото той казва много - както за самия град, така и за държавата, за хората", казва той.
В София уличното изкуство има много лица. Но най-честото е черно на бяло, с телефон за късане.
Галислав няма представа кой стои зад рекламите. Никога не ги е търсил. Позволявал си е да звъни само веднъж за “ремонт на колички”.
„Нищо лично”: Художникът, който рисува върху речни камъни
С 800 последователи Галислав не се смята за инфлуенсър, но вече има нещо по-силно - общност от хора, които вярват в аналоговата реклама извън социалните мрежи. Той разказва, че се оформя една групат от хора, които харесват това, което той прави и които се чувстват полезни един на друг.
Всяка нова обява му отнема десетки часове, но Галислав ще продължи да го прави без никой да го е питал - защото му харесва и не смята да прави бизнес от това. Той не иска нищо в замяна, а само да допринесе за визуалната култура в България.
Повече гледайте във видеото.
Последвайте ни