Медията взе купата и в края на седмицата с финалите на „Женени от пръв поглед”, оспорвания двубой за Купата на България и неделния филм
Нова затвърди лидерската си позиция с приключването на пролетния телевизионен сезон, утвърждавайки се като най-гледания ТВ канал в страната, с което задържа лидерството си за втори пореден сезон. Припомняме, че Нова отне лидерството на bTV през есента на 2014 г., превръщайки се в най-гледания телевизионен канал в страната.
Нова е най-гледаният канал през пролетния телевизионен сезон
Според данните на независимата международна пийпълметрична агенция Нилсен Адмосфер, Нова привлича близо 23,5% от зрителите в активна възраст (18-49) средно за целия ден, докато втората в класацията медия отчита среден дял от около 21,2%. Разликата сред по-младите (18-34) и в градовете е още по-значителна.
Нова привлича най-много зрители сред населението в активна възраст (18-49) и в най-гледаното телевизионно време – праймтайма, където медията събира близо 26,1% от зрителите в тази група. Втората в класацията телевизия отчита среден дял от около 24,4%. Безспорно е лидерството на медията през този сезон в най-гледаното телевизионно време и сред младата и трудна за достигане група (18-34) и градската аудитория в активна възраст (18-49), където разликите с втората в класацията медия са още по-осезаеми.
Успехът на Нова през този сезон доведе до 30% ръст в пазарния дял сред аудиторията в активна възраст (18-49), спрямо миналия пролетен сезон. Не така успешен се оказа той за втората в класацията медия, която не успя да повиши средните си стойности на пазарния дял дори с процент сред разглежданата аудитория, спрямо същия период на миналата година.
Нова взе купата в края на седмицата с три огромни постижения:
Победа над финала на „България търси талант” с филма по Нова „Карате Кид”
Невероятен успех за неделния филм по Нова – „Карате Кид”, който спечели категорично първото място в двубоя за зрители срещу дългоочаквания финал на „България търси талант”, привлече близо 40% от аудиторията в актива възраст (18-49), докато излъченият по същото време финал по bTV достигна едва до 20% от тази група!
Абсолютен успех с мача в събота – с финала за Купата на България Нова демонстрира надмощие над традиционно силната за bTV аудитория 4+ !
Според данните на Нилсен Адмосфер, в събота грандиозният финал за Купата на България, предаван пряко от 20:00 ч. по Нова, беше категоричният избор на зрителската аудитория. Финалът беше наблюдаван от 29,2% от всички зрители пред екрана (4+) в този момент, докато втората в класацията медия успя да привлече едва 15,6% от тях. Двубоят между Левски и Черно море бе изборът и на зрителите в активна възраст (18-49 години), Нова привлече 31,7% от тях, спрямо 19,2% за втората медия.
Огромен успех бележи и финалът на „Женени от пръв поглед” по Нова с 10 пункта отстояние пред втората в класацията медия
Големият финал на най-романтичното шоу в българския ТВ ефир „Женени от пръв поглед” се увенча с огромен успех, който предизвика огромен зрителски интерес.
По данни на Нилсен Адмосфер, вълнуващият финал на шоуто е бил категоричният избор на активното население (18-49) – 30,2% от тях са гледали „Женени от пръв поглед“ в петък и само 20,4% са предпочели предаванията на втората в класацията медия в този часови интервал.
Снимка: Gong.bg, Валентин Грънчаров