Всеки желаещ може да гласува за своя фаворит от днес до 5 февруари
Днес стартира онлайн гласуването за финалистите в четвъртото издание на ПРОМЯНАТА – най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация Reach for Change България. Всеки може да подкрепи своя фаворит ТУК до 5 февруари.
В студиото на "На кафе" гостуваха представители на всеки един от петте проекта-финалисти, които презентираха своите проекти и идеи за бъдещето, които могат да станат реалност с помощта на ПРОМЯНАТА.
"Проектът "Маргаритка" започна от един компактдиск, в който участваха мои приятели - страхотни български изпълнители. Те изпяха по една детска песничка и благодарение на продажбите успяхме да построим детска музикална площадка. Нашата цел е да направим втори албум и с парите от него да направим още една площадка. Освен това искаме нашите деца да имат образователни и забавляващи видеа със собствени герои на български език" - заяви Вики от Мастило.
"В МindHub пък се занимаваме с обучение на деца по програмиране. Развиваме техните дигитални умения и компетенции, които ще им помогнат да бъдат успешни не само в IT-индустрията, но и в други професии. Стартирахме обучавайки деца в клубове в различни български градове, а с ПРОМЯНАТА искаме да стигнем до всички деца у нас, дори и тези от най-малките населени места" - заяви основателят на MindHub Поли Янкова.
Силите на проекта "Оле Мале" пък са съсредоточени върху майки на деца с увреждания. "Нашата кауза не търси подаяния и помощи за майките. Вместо това осигурява платформа, чрез която майките могат да продават неща, които са произвели сами и да имат стабилни доходи, за да издържат себе си и децата. Една от целите ни е да достигнем до възможно най-много майки и да им помогнем" - сподели Красимира Хаджииванова.
"В "Живот на килограм" ние се стремим да предпазим децата от хранително разстройство. При нас ежедневно идват деца с подобни оплаквания и затова решихме да направим този проект. Проблемът е видим едва в крайните си фази и нашата цел е да се намесим по пътя, за да можем да предотвратим именно тези крайни фази" - разказа психотерапевтът Милена Ташкова.
Инвестиционният банкер Иван и неговият екип са приели предизвикателството да помогнат на ЛГБТИ младежите в България да бъдат приети – от семействата си, обществото, и от самите себе си."Сингъл Степ подпомага една невидима общност на младежи в България, за които има две алтернативи - или да се крият, или да напуснат страната заради омразата и неразбирането. Това, което предоставяме на децата с различна полова идентичност като ресурси, са гореща линия и онлайн чат" - обясни той.
Петимата финалисти бяха избрани сред общо 204 проекта, кандидатствали миналата година в конкурса ПРОМЯНАТА. До този момент те преминаха през 6 етапа на оценка и получиха одобрение от служители на Нова Броудкастинг Груп и Reach for Change, експерти от социалния и бизнес сектори.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за четвърта поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на почти 36 000 деца и младежи от цялата страна.
Редактор: Elena Mehandzhiyska