ГЕОГРАФ.БГ И PARAKIDS СА ПОБЕДИТЕЛИ В ПРОМЯНАТА 2016/2017

Изненада поднесоха двете Журита, които оценяваха финалистите в ПРОМЯНАТА 2016/2017 - тази година победителите са двама! Географ.БГ и ParaKids.си поделят първото място в третото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява в партньорство с фондация “Промяната” (част от мрежата на Reach for Change). Всеки от двата проекта ще получи безвъзмездно финансиране в размер на 22 500 лева.

ГЕОГРАФ.БГ

Образователният сайт Географ БГ се появява на 17 февруари 2014 г. Набира популярност изключително бързо и става основен източник на географска информация за ученици, учители и студенти. В него има интерактивни образователни презентации, тестове, научно-популярни статии и др. През 2015 г. Димитър и Евгения създават Център за знания на Географ БГ в София. Дейността му включва провеждането на научни работилници за деца от 6 до 12-годишна възраст, научни презентации за ученици, научни пътешествия за деца и родители и много други събития, целящи да популяризират науката сред децата.

Мисията на Географ БГ е да популяризира науката сред децата и младежите в България и да им даде възможност да се запознаят с нейните чудеса. Дали е химия, физика, география, информатика, математика за децата е важно да видят магията в науката и да разберат ползите от нея. Проектът на Евгения и Димитър ще промени живота на децата защото ще им открие нови хоризонти за професионално развитие в много иновативни области на съвременното познание.

PARAKIDS

В ParaKids Даниела и Бояна работят с деца с увреждания, гръбначни изкривявания и наднормено тегло, като в момента осигуряват тренировки по плуване и лечебна гимнастика. Тяхната цел е да се сдобият със специализирана екипировка за адаптиран спорт, с която децата с увреждания и нарушения в развитието да имат достъп до различни видове спорт и да могат да практикуват заедно с връстниците си в басейна, на пистата, стадиона и сред природата. Те вярват, че всяко дете има право на целогодишен достъп до игри и спорт сред приятели, където да подобрява качеството си на живот, да укрепва здравето и самочувствието си.

ParaKids ще промени живота на децата, като ги направи по-смели, по-здрави и по-уверени в себе си.

Географ.БГ, ParaKids и Живот със Синдром на Даун събраха най-голям брой гласове след интензивна кампания за онлайн гласуване. Кампанията продължи три седмици, през които 62 236 души заявиха подкрепата си за един от петимата полуфиналисти в тазгодишното издание на ПРОМЯНАТА. Над три пъти повече хора гласуваха за своя фаворит тази година, в сравнение с предходното издание на инициативата. Това доказва повишения интерес и високата оценка, която обществеността дава на ПРОМЯНАТА и на вълнуващите проекти на тазгодишните полуфиналисти.

На 5-и декември те представиха своите идеи пред специално жури. Освен през експертната оценка на представители на Нова Броудкастинг Груп и фондация Reach for Change, проектите преминаха и през одобрението на деца между 10 и 16 години. Журито на възрастните убедено реши, че трябва да даде първата награда на Географ.БГ, а децата прецениха, че ParaKids са проектът, които ще донесе ПРОМЯНАТА и по-добро бъдеще за децата и младежите в България. На обща дискусия и двете журита защитиха с необорими аргументи своя избор и се споразумяха за изненадващото финално решение.

Така детското жури обяви на специална церемония, която се проведе в пространство за съвременен танц и пърформанс ДНК, че победителите в ПРОМЯНАТА 2016/2017 г. ще бъдат двама - Географ.БГ и ParaKids. Това поставя прецедент в историята на конкурса за социални предприемачи, осъществяван от фондация Reach for Change в още 17 страни.

Двата проекта-победители ще получат безвъзмездно финансиране в размер на 22 500 лева, а третият проект - Живот със Синдром на Даун - ще получи финансиране от 15 000 лв. Допълнително тримата финалисти стават част от Инкубатора на ПРОМЯНАТА за период от една година, в рамките на който ще получат обучения, консултации от бизнес ментори, достъп до международната мрежа от социални предприемачи, подпомагани от Reach for Change и медийна подкрепа, благодарение на Нова Броудкастинг Груп.