Това е каузата на Carrot – финалисти в петото издание на инициативата
Мисията на Симона и Крум Крумови от Carrot е да вдъхновят семействата и да дадат най-добрия старт на децата си. Те знаят, че ключът за това е родителите да подхранват любопитството и да развиват уменията на децата още от най-ранна възраст. Финалистите в най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп - ПРОМЯНАТА в партньорство с фондация Reach for change България, Крум и Симона са открили как да ги подкрепят и насърчат по този път.
По професия – психолог и педагог и не на последно място – семейство. Преди година Крум и Симона създават Carrot – обучителни и образователни игри за деца и техните родители. Проектът им е вдъхновен от 3-годишния им син. Но защо Carrot или в превод – морков?
"Морковът винаги е бил символ на поощрение и насърчаването. Ние знаем, че това е особено полезно в ранна детска възраст. От друга страна името Керът е един персонаж на Тери Прачет – капитан Керът – персонаж, който носи в себе си добродетели и ценности. Нашата идея е да вдъхновим все повече родители да развиват вроденото любопитство на своите деца и да общуват с тях позитивно и ползотворно", споделя Крум.
Всяка от кутиите с карти Керът е дело на Крум и Симона. Образователните игри са на различна тема и бързо набират популярност – не само сред родители и деца. Заедно с тях, двамата са търсени и за консултации, които са безплатни, а за една година са се срещнали с над 700 семейства. Работили са и с деца със специални потребности.
"Създавайки ги по този начин, те веднага бяха разпознати от много специалисти – логопеди, психолози, ресурсни учители. Изключително много са на брой детските градини, в които се работи с нашите материали - начални училища, образователни центрове. Всъщност, прекрасната Микаела от "Живот със синдром на Даун", вече може да пише и познава цифрите, благодарение на работата с нейното семейство, което безкрайно много я подкрепя", разказват двамата.
Участвайки в ПРОМЯНАТА Крум и Симона искат тяхната визия за развитието на децата да стигне до повече родители. Да ги мотивират да прекарват време с децата си и заедно, общувайки, да изследват света. Да ги научат да вярват в децата си и да не се страхуват да развиват уменията, паметта им, сетивата и емоциите им.
Крум и Симона мечтаят образованието и уменията на децата да се развиват от всички, в екип. По този начин децата ще виждат, че ученето не се случва само в училище или в детска градина, че не е по задължение, а е един вълнуващ и постоянен процес, който започва с мама и татко.
Финалистите в тазгодишното издание на най-голямата социално отговорна инициатива на NOVA - ПРОМЯНАТА, вече са ясни и можете да гласувате за тях на адрес nova.bg/promyanata.
ПРОМЯНАТА е най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп, която се осъществява за пета поредна година в партньорство с фондация Reach for Change България. Тя цели да подобри трайно живота на децата в България, като открива мотивирани социални предприемачи и им помага да реализират по устойчив начин идеите си за по-доброто и сигурно бъдеще на българските деца. От 2014 г. досега ПРОМЯНАТА помогна на над 80 000 деца и младежи от цялата страна.