Новините и актуалните предавания на медията са предпочитаният източник на информация за хората на възраст между 18-49 години

Тази пролет NOVA изненада зрителите с изключително разнообразната си програмна схема. В делничните  вечери ефирът на телевизията предлага три български сериала, две шоу програми и три риалити формата, които зрителите (18-49 г.) следят с интерес в най-гледаното време.

Данните за зрителската гледаемост на Nielsen Admosphere Bulgaria показват, че в разгара на пролетния сезон NOVA продължава да е най-предпочитаният телевизионен канал в България. През месеца над една четвърт от активното население (18-49 г.) е избрала NOVA, докато регистрираният аудиторен дял на bTV (18,5%) е с над една трета по-нисък. В най-гледаното телевизионно време NOVA привлича близо 27% от активните зрители и също печели първото място със сериозна преднина пред bTV.

Освен българското съдържание на продукциите във вечерните часове, жанровото разнообразие на предаванията също допринася за успеха на телевизията.

Всеки понеделник „Като две капки вода” продължава да печели интереса на голяма част от активните зрители – 43,8% от гледалите телевизия от тази аудиторна група са предпочели шоуто през март, докато избралите bTV по това време са над два пъти по-малко. Онлайн видеогледанията в платформите на Нова Броудкастинг Груп от началото на седми сезон на шоуто вече са близо милион и половина.

Световният хит Hell's Kitchen с водещ шеф Ангелов нажежава вечерите, съчетавайки кулинарно състезание и емоционална борба между участниците и има близо 1 млн. онлайн видеогледания до момента. Всеки петък вечер шеф Манчев помага на ресторантьори да подобрят бизнеса си в  „Кошмари в кухнята”. Всеки от двата формата привлича около 30% от гледащите телевизия зрители на възраст 18-49 г. със сериозна преднина спрямо втората по гледаемост телевизия bTV.

Двата риалити формата в праймтайма на NOVA също предизвикват интереса на телевизионната аудитория. Около една четвърт от зрителите между 18 и 49 години избират „Женени от пръв поглед” и „Съдби на кръстопът”, което е с над 40% по-висок дял от bTV.

Специално място в програмната схема на телевизията тази пролет имат българските продукции, част от кампанията на NOVA да подкрепя българските  филми, които спечелиха вниманието на ключовата зрителска аудитория. Седмият сезон на хитовия български медицински сериал „Откраднат живот: Любовта лекува”, криминалната драма "Дяволското гърло" и криминалната комедия „Господин Х и морето” са изборът на зрителите в активна възраст (18-49 г.) спрямо съдържанието на bTV по същото време. В онлайн платформите на Нова Броудкастинг Груп от началото на сезона трите сериала генерират общо  над 2,5 милиона видеогледания.

Данните на Nielsen Admosphere Bulgaria показват, че през март зрителите между 18 и 49 години предпочитат новините и актуалните предавания на NOVA.  Новинарските емисии са средно с 19% по-висок аудиторен дял сред тази аудиторна група, от съответните емисии в същия времеви пояс на втората по гледаемост телевизия. Сутрешните блокове на NOVA „Здравей, България“ и „Събуди се“ също са по-предпочитани от тези на конкурентната телевизия, а предаването „Плюс-Минус. Коментарът след новините“ е с над два и половина пъти по-висок аудиторен дял от съдържанието на bTV по същото време.

Осем от заглавията в ТОП 10 на най-гледаните предавания сред зрителите в активна възраст през март принадлежат на NOVA, като първото място е отредено на „Като две капки вода”.