Данните бяха изнесени на кръгла маса, посветена на дислексията сред подрастващите
Почти половината български ученици не успяват да разберат уроците си, нито да ги разкажат след това. Тази статистиката беше изнесена на кръгла маса, посветена на все по-често срещаната сред подрастващите дислексия. Голяма част от тези деца изпадат рано от образователната система, защото училището не може да им предложи подходяща форма на обучение.
Сая е в 5-и клас. Още обаче се затруднява да чете гладко приказките за вълшебства, които обича. Защото има дислексия.
„Тя имаше трудности, още като започна да се учи да пише. Обръщаше много често буквите наопаки, губеше редовете, въртеше корицата на тетрадките наопаки”, обяснява майка й Росица Тургут.
Така била поставена диагнозата. Сая има късмета да учи в училище, в което й обръщат специално внимание.
Оценките на Сая и останалите деца с дислексия не зависят от това колко часа прекарват в учене. Просто техният мозък работи по друг начин. Затова е нужна специална методология за работа с тях. Такава у нас липсва. Специалистите са категорични, че дислексията не е болест. Но пък има симптоми, по които може да бъде уловена навреме.
Росица и група майки на деца с дислексия са създали сдружение. Чрез него те ще настояват за законови промени, които да обърнат специално внимание на деца като техните.
Повече по темата гледайте във видеото.