Най-често купуваме дрехи, спортни принадлежности, резервации за пътувания, книги и храна

Две трети от българите имат постоянен достъп до интернет, а всеки пети у нас пазарува в мрежата. Данните са от последния потребителски барометър на търсачката Google. 

 

Компютърът, таблетът и телефонът са верни приятели на 5 милиона българи. Оказва се, че сме изключително активни в търсенето.

 

Едва 18 на сто от нас обаче са склонни да си купят каквото и да било в интернет.

 

Затова анализаторите нареждат българския потребител сред по-внимателните и по-мислещите. Все още 50 процента от българите търсят информация за продуктите в интернет, но реално ги купуват от магазина.

 

Англичаните, датчаните и шведите са най-активни в онлайн пазаруването. Ние се нареждаме на последните места, заедно с румънците. А какво купуваме онлайн? Данните показват, че най-често се блазним от дрехи, спортни принадлежности, резервации за пътувания, книги и храна.

 

Когато пазаруваме в мрежата, сме относително предпазливи, става ясно от анализите на Google. Експертите съветват да ползваме антивирусни програми, да сменяме често паролите и да се доверяваме само на проверени търговци.