Направената инвестиция от страна на летището е в размер на 300 000 лева

През есенните и зимни месеци мъглата на Летище София често разваля плановете и на авиокомпаниите, и на пътниците. От няколко години там има изградена система за кацане в условия на мъгла.


А новината е, че вече действа по-нова версия, което означава, че самолети ще се приземяват при още по- слаба видимост, при едва 75 метра.


300 000 лева е инвестицията на Летище София за по-високата категория, позволяваща кацане при ниска видимост. Малко летища в света могат да се похвалят с тази система.


Един от най-трудните моменти за един пилот е каценто при мъгла или силен снеговалеж. Досега Летище София оперираше с категория 3-А, което позволяваше на пилотите да кацат при влошена обстановка с видимост 200 метра. За да повиши категорията летището трябваше да подмени част от огражденията в близост до навигационната система на РВД.


Стоманената ограда в чувствителната зона е подменена с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер. Тя пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.


Така аеропорта вече има по-висока категория на системата за инструментално кацане, а именно 3-Б. Това означава, че пилотите ще извършват подход и кацане в условия на минимална видимост от 75 метра. Оттук нататък полетите ще се провеждат по разписание, категорични са от аерогарата.


Или въпреки високата категория, която притежават около 20 европейски летища, в ръцете на пилота остава преценката за степента на сигурност и решението за кацане при мъгла.


Новата система няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване на авиокомпаниите и цените на билетите.


Повече по темата гледайте във видеото.