Изводът е от доклад на Световната банка

 

Българското училище дели децата на бедни и богати. Изводът е от доклад на Световната банка. 

 

Изводът, който прави Световната банка е верен и това се потвърждава от образователните експерти – от учителя, през директора и от дори министъра на образованието. Всъщност причините за разделението са много една от тях е това, че през последните години все повече родители искат децата им да учат в така наречените елитни училища, но по този начин учебните заведения в кварталите остават с по-малко ученици. Започва да се набляга на частните уроци, за да имат висок успех, а не всички могат да си го позволят.  

 

Неравенствата между децата се изразяват според експертите и в обучението, което получават учениците в града и в селото.  

 

Световната банка дава препоръки как да бъдат решени тези проблеми. Например кандидатстването след 7 клас да бъде в по-горен клас. Учебните програми също се нуждаят от спешна промяна. Опитът на училищата с добри успехи да се пренесат и в по-малки учебни заведения. Все още се чака и основната стъпка за това, а именно да бъде приет новият закон за училищното образование, който се бави вече 8- ма година. Новият образователен министър изрази надежда, че следващата учебна година ще започне с нов закон.