Строителният бранш ще разчита на 2 млрд. лв. финансиране през новата година

Нови 120 км магистрали, 44 км нови първокласни шосета и 300 км рехабилитирани пътища от  първи, втори и трети клас ще има България през  2015 г. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Палова на провелия се форум „Строителството през 2015 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през новия програмен период 2014-2020“, организиран от Камарата на строителите в България.

 

Министърът представи възможностите за реализация на проекти в страната в областта на пътното строителство, ВиК инфраструктурата и енергийното саниране на сградите с държавно и европейско финансиране както през 2015 г., така и през програмния период до 2020 г. 

 

По думите й през 2015 г. строителният бранш ще разполага с 2 млрд. лв. за инвестиции, от които 1,5 млрд. лв. е предвиденият ресурс за разплащане на проектите, които се изпълняват в момента и ще приключат през следващата година, а 460 млн. лв. са средствата за изпълнение на нови проекти при сключване на споразумението с  ЕК за новия програмен период до 2020 г.

 

Министър Павлова посочи, че въпреки закъснението от една година по всички големи пътни проекти, натрупано от предишното правителство, се работи активно те да бъдат завършени до края на следващата година. Това са магистрала „Марица“, лот 4 на магистрала „Струма“, както и пътен възел „Белокопитово“ на магистрала „Хемус“. 

 

До края на следващата година ще бъдат завършени и обходния път на Монтана, както и Западната дъга на София.  Лиляна Палова бе категорична, че още в началото на следващата година ще започне и строителството на магистрала „Хемус“. 

 

„Ако се постигне спестяване на средства от строителството на магистрала „Струма“, който е приоритетен за програмата, те ще бъдат насочени  към „Хемус“, заяви още Павлова и уточни, че на този етап се търсят резерви и други източници на финансиране. 

 

Плановете са още през януари да бъдат обявени търговете за строителство на 60-километровия участъка от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Строителството може да започне още през лятото на 2015 г. при добро изпълнение на държавния бюджет. Лятото се очаква да се възложи и проектирането на участъка до Велико Търново.