Снимка: ЕПА/БГНЕС
Причината е промяна в Закона за държавния бюджет
Скандални предложения за промени в бюджета. Глобите от камерите на КАТ вече ще отиват в общия бюджет на МВР. Досега половината от тези глоби отиваха за купуването на нови камери.
За 40 години стаж зад волана Румен Балкански има само една глоба и тя е за неправилно изпреварване. Къде са отишли парите от санкцията не знае. Смята обаче, че глобите трябва да дисциплинират шофьорите.
Сега поне половината от глобите, събирани на пътя, трябва да отиват за нови камери. Практиката обаче показва друго.
„За съжаление от близо 2 години няма закупени нови камери, нито държавно финансирани кампании за пътна безопасност”, заяви Владимир Тодоров от Асоциация на пострадалите от катастрофи.
Опасността идва от факта, че сега това правило отпада. И всички пари от глоби ще отиват в общия бюджет на МВР, в който най-големите пера са заплати и текущи разходи.
„Нашето притеснение е, че парите от глоби от пътни хулигани ще постъпят в общия бюджет на МВР и от там не е ясно за какво ще се използват”, допълни Владимир Тодоров.
От Фонда за безопасност на движението обясниха, че схемата се запазва, тъй като и сега не всички глоби отивали за камери и мерки на пътя.
„В този фонд постъпват глоби единствено от нарушения, установени и заснети от технически средства, т.е. на този етап само за скоростта”, обясни експертът по пътна безопасност Алекси Стратиев.
Въпреки че държавата най-вероятно няма да посегне на парите от глобите, законодателите са готови да дадат крачка назад и да върнат старата схема.
„Трябва да се запази формулата да могат да се инвестират тези средства за подобряването на инфраструктура, която да засили контрола и да облекчим дейността на пътните екипи, които да бъдат не по пътищата, а във вътрешността на страната”, заяви Цветан Цветанов.
Експертите успокояват, че дори новата схема да влезе в сила риск от повече инциденти и жертви на пътя няма.