Санкциите от Агенцията по храните за миналата година са за над 2 милиона лева

 

Над 2 милиона лева са санкциите, наложени от Агенцията по храните за миналата година. Голяма част от тях са по сигнали на потребители - над 700 само за 2014 г. Ако трябва да направим класация на най-честите оплаквания, топ три би изглеждал така. Най-често се жалваме от некачествена храна, следват сигналите за лоша хигиена в обектите, а на трето място - проблеми с етикетите на продуктите.  

 

Класацията допълват сигнали за храни, в които неясно как са попаднали различни предмети - пирон в кифла, мишка в консерва и карфица в училищна храна. Често постъпват и жалби за проблеми с хранителните добавки или съмнения за много вода в пилешкото и рибата.  

 

Лимон с оцветител, хляб с боя или такъв, покрит с плесен, салам с парче метал – тези сигнали получихме в рубриката ни „Моята новина” само през последните няколко дни.

 

Подобни оплаквания заливат ежедневно Агенцията по храните, разваленото мляко далеч не е най-страшното, за което са чували експертите. Имало е дори сигнали за наличието на мишки в консерви.

 

"Човек се обади много възмутен да каже, че си е поръчал салата и е намерил две стъкълца. След разговор с управителя се е оказало, че готвачката е счупила буркана с песто и гребвайки от земята, го сложила в салатата”, разказаха от Агенцията по храните.

 

Нерядко обаче потребителите се обръщат към експертите с абсурдни проблеми, като например, че в крушите няма семки. Класацията на абсурда води сигнал, че след консумация на канела и ходене до тоалетна, мирисът не съвпада с този на продукта. 

 

Отвъд куриозите обаче е факт, че оплакванията на хората са все повече с всяка изминала година, но не защото храната ни става по-лоша, а защото потребителите станаха по-бдителни, според експертите. 

 

Потърпевшите имат реален шанс да получат обезщетение от производителя, само ако не допускат някои често срещани грешки. Трябва да се търсят хората, които могат да взимат решение – директор, управител. Друг съвет е да бъдем балансирани в претенциите си.  

 

Съвет номер три е да запазим добрия тон. Едно писмо, което изразява потребителско разочарование, има повече шансове за успех от това, което е изпълнено с гняв.