Каране с препятствия по улиците на морската столица

 

След Плевен абсурдни велоалеи се появиха и във Варна. Съоръженията се изграждат вече няколко месеца, струват на Общината почти 5 милиона лева, но са неизползваеми за велосипедистите. 

 

Велосипедът е най-евтиният транспорт. Екологичен и във все по-натоварения автомобилен

Още по темата

трафик и най-удобен. За да се придвижват велосипедистите безопаснo обаче е необходимо изграждането на подходяща инфраструктура.


В Холандия за велосипедистите има алеи, паркове, маркировка и дори светофари. Във Варна обаче велосипедистите карат по велоалея на тротоара.


„Да сложат в най-натоварените пешеходни зони на едно място велосипедистите с пешеходците е изключително лоша практика. Това е абсолютно безумие. Ако ние ползваме велоалеите, ставаме опасни за другите. Aко не ги ползваме, сме нарушители. Във всички случаи има опасност да сме виновни и да сме причина за инцидент и от тази гледна точка смятаме, че криминализират колоезденето в града“, коментира Здравко Василев от велоклуб „Устрем“.

 

На един голям булевард движението на колоездачите е като ски слалом. Велосипедистите трябва да внимават да не се блъснат не само в някой пешеходец, но и в уличен стълб.

 

Велоалеите във Варна влязоха в световния информационен обмен. Тяхна снимка беше публикувана във Facebook страницата на популярен сайт на абсурди по света. Колоездачите пък определят велоалеите като опасни и неизползваеми. 


Оказва се, че така изградените велоалеи отговарят на наредба на Министерството на регионалното развитие. Спазени били всички законови разпоредби.

 

Според наредбата ширината на еднопосочна алея трябва да е един метър. Решаваме да проверим спазено ли е това, но се натъкваме на друг абсурд. В ширината на алеята влизат и бордюрите от двете страни.

 

Центърът на Варна е разкопан - администрацията бърза, защото проектът трябва да се изпълни до края на декември. Изграждането на велоалеите ще струва 5 милиона лева.

 

Репортер: Нивелина Няголова