Най-сериозни затруднения срещат учениците в Шумен, най-добре са в столицата

 

Петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат. Това е един от основните изводи от Националното външно оценяване на учениците, сред основните изводи са, че проблеми с четенето имат 18% от учащите си. 7 на сто обаче надхвърлят изискванията на образователното ведомство.

 

През месец октомври малко над 5000 петокласници от цялата страна се явиха на първия по рода си изпит по четивна грамотност. Училищата и паралелките бяха избрани на случаен принцип. Близо 20% от петокласниците у нас изпитват сериозни затруднения да разберат и усвоят прочетения от тях текст, сочат резултатите от проучването.

 

Без затруднения с усвоявания от тях текст са 75% от децата. Само 7 на сто са петокласниците, които демонстрират четивна грамотност над тази, която се изсква за тяхната възраст.

 

Класацията по градове показва, че най-добре са се справили децата в София, а най-слабо са се представили в Шумен. Първенец по точки е Варна, следвана от Смолян. В дъното на класацията е Пловдив.

 

Момичетата са се представили по-добре от момчетата. Оценките от този изпит няма да бъдат вписвани в днивниците и бележниците на  учениците. Подобен изпит ще се проведе и за деветокласниците, но датата ще бъде определена през втория учебен срок.

 

Репортер: Ивомира Пехливанова