Работим по въвеждането на лицево разпознаване, заяви министърът на туризма

Подобряването на условията за работа на бизнеса също и намаляването на административната тежест са ключов приоритет в дейността на министерството. С промени в Закона за туризма бяха премахнати 19 вида документи, а сега работим по въвеждането на лицево разпознаване. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на форум пред Жени ГЕРБ, който се проведе във Велинград, предадоха от пресцентъра на ГЕРБ. Тя обясни, че Министерството на туризма ще е една от първите администрации, които ще въведат за бизнеса възможност освен електронен подпис да се ползва и лицева идентификация при подаване на документи.

Важен проект за нас е разработване на Единната система за туристическа информация (ЕСТИ), която има за цел да събира данни от всички места за настаняване за всички нощувки, реализирани в тях в реално време и по защитени канали, заяви министърът. И уточни, че се очаква демоверсията на системата да бъде готова през януари, а пълното й функциониране в местата за настаняване да стане до месец май. ЕСТИ ще се администрира от министъра на туризма, достъп до нея ще имат кметовете, МВР, НАП – съобразно техните компетенции. Представителите на бранша и управителите на хотелите, които въвеждат данните ще могат да „виждат“ само техните профили, така че максимално се гарантира защитата на личните данни.

Ангелкова: Собствениците на фирми с отнет лиценз няма да могат да работят в туризма

Информацията, която ще се анализира чрез ЕСТИ е важна и за следването на целите за устойчивото развитие на туризма, за планирането и изграждането на инфраструктура и за насърчаване на ефективността при използването на  туристическите ресурси, обясни още министър Ангелкова.

Друг пример за успешно внедряване на дигитализацията в туризма е създаването на платформата и мобилно приложение iLoveBulgaria, каза министърът. И уточни, че платформата съдържа информация за туристически обекти и услуги и позволява намирането им в реално, което допринася за популяризирането на бранд България.

България разработва кампания за привличане на туристи от Китай

Международни анализи показват, че значение на интернет и смарт устройствата непрекъснато нараства, като променя начина на живот на хората и поведението им като туристи, посочи министър Ангелкова. Тя информира, че потребители на интернет по целия свят са близо 4,2 млрд. показват данните до октомври тази година, позовавайки се на данни на световната агенция We are social. Около 3,4 млрд. души по света използват социалните медии, като за месеците от септември 2017 до октомври 2018 г. са нараснали с 10%. Ползвателите на мобилни телефони са над 5,1 млрд. души, като повечето от тях имат смартфон.

Промените в нуждите на клиентите и глобалните тенденции принуждават туристическия сектор да адаптира бизнеса и управленските си модели, за да отговорят на нуждите на клиентите, коментира министър Ангелкова.

Министърът заяви още, че според СОТ интелигентната дестинация обединява в една стратегия технологии, иновации, устойчивост, достъпност и обобщава целия цикъл на едно туристическо пътуване от подготовката и организацията до отзивите за преживяването. Те са от ключово значение за трансформацията на туристическия сектор, например биха могли да улеснят управлението на туризма за бизнеса, но и да подобрят достъпността на услугите за туристите, допълни още тя.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.