Ремонтът на отсечката ще струва най-малко 60 млн. лева
Пътни експерти предлагат да отпадне на ограничението от 90 км/час по магистрала „Тракия” или то да бъде поне частично. Ограничението важи за отсечка от 40 километра между Чирпан и Стара Загора, която е със силни неравности.
От пътната агенция също са обсъждали промяна заради голямо недоволство на шофьорите срещу ограничението.
Екип на NOVA прави експеримент. Автомобил пътува с 90 км/час по отсечката, в която е наложено ограничението. За 4 минути, 14 автомобила изпреварят с превишена скорост екипа ни.
„Знакът за ограничението изобщо не се спазва и всеки един, който се движи по този маршрут е престъпник, защото нарушава закона. Дясната лента е абсолютно негодна за движение и тя създава абсолютни предпоставки за самокатастрофи – там човек, който пътува често ще види как камионите се разпадат, от тях падат болтове и др.”, каза Руслан Баждеков от Института по пътна безопасност.
Водачите са на мнение, че ограничението е ненужно и служи само за да бъдат глобявани от пътна полиция.
Откакто е въведено ограничението в края на декември 2018 година до 30 юли тази година, глобените за превишена скорост в този участък са 4 546.
ЗА ОПАСНИТЕ ШОФЬОРИ И ОПАСНИТЕ ПЪТИЩА: Какъв трябва да е контролът?
„Да си призная, карам с малко над 90 км/час. Според мен масово не се спазва ограничението. Може би само тировете го спазват. Най-добрата превенция е да се оправи пътят”, каза един от шофьорите - Ивайло.
Експерти предлагат и друго решение. „Да забранят движението на леки коли в дясната лента, която да оставят само за камиони - там, ако искат да ограничат скоростта на 70 км/ч, да сложат още един знак за забранено изпреварването и да покажат, че лявата лента е само за движение на леки автомобили и максималната скорост е 110 км/час”, коментира Руслан Баждеков.
Според пътната агенция сегашното ограничение дава резултат. През 2018 година по това трасе са станали 82 катастрофи, с 21 ранени и 2 жертви. А за първите 7 месеца на 2019 година произшествията по 40-километровата отсечка са 33, с 6-ма ранени, но без жертви.
И обясняват защо не може да има две скоростни ограничения. „При движение с различна скорост в различните ленти, които са с различно качество на настилката – това би могло да предизвика тежки инциденти”, коментира Иван Досев – член на УС на АПИ.
Пътят щял да бъде ремонтиран догодина. Кога точно не е ясно. Ясна е само цената - най-малко 60 млн. лева. Дотогава вероятно ще остане и ограничението от 90 км/час.
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.