По първоначални данни това са общо 198 км

8 общини са поискали пътища от републиканската пътна мрежа да бъдат освободени от винетна такса. По първоначални данни това са общо 198 км.

Става дума за трасета край Варна, Свищов, Кюстендил, Троян, Пазарджик, Доспат, Ботевград и Столична община.

Край на седмичните винетки за камиони

Едногодишна сага, така кметът на община Белица нарича периодът, откакто е поискал  4 км отсечка да бъде освободена от винетна такса.

„14 месеца и повече няма резултат. Kазват, че сме на финала, каквото и да значи това. Oт цялата бюрократична спънка не знам къде му е края на тази сага”, заяви той.

При кмета били постъпили десетки сигнали от възмутени шофьори, които за 4 км трябва да си купят винетка.

Как се появи проблемът с винетките?

Проблемът с винетките се повтаря и в карнобатско.  Жителите на село Козари и Хаджиите  са лишени от възможността да стигат до Карнобат без винетки. Досега са използвали черен път, който скъсява разстоянието до общинския център с около 5 км, но сега камерите на тол системата им объркват маршрута. Проблемът  остава за работещите в стопанския двор на фирмата, която се занимава със зърнопроизводство. Входът й е само на 200 метра след камерите и на 300 метра от табелата за вход в Карнобат.

За да няма винетка, на километър общините ще плащат около 5000 лева.

„Ще направим едно изчисление и това поемане от общината ще бъде реципрочно на това, което сме им давали, за да поддържат републиканските пътища на тяхна територия. Ние няма да ги натоварим до безкрай с едни огромни средства, които нямат”, обясни Иван Досев, член на УС на АПИ.

Русенци трябва да плащат, за да стигнат до офисите си (ВИДЕО)

При други общини, въпреки желанието - проблемът се оказва финансов. В Русе искат 24 км без винетка. По техните разчети това са 120 000 лева, които общината нямало откъде да вземе.

„Аз не знам какъв е бюджетът на община Русе. За другите общини предполагам, че също няма да е лесно да извадят едни пари от бюджета си и да платят тези средства. Републиканските пътища трябва  да се финансират за да се поддържат”, заяви още Досев.

Община Доспат  са поискали близо 20 км, но не им било на всяка цена. Щели да стопанисват тези участъци  само ако парите, които трябва да плащат за поддръжката ми, съвпадне с възможностите на общината.